Uusimmat

Elden Ring -luoja peliensä vaikeustasosta: ”Se on studiomme identiteetti”

28.02.2022 08:35 Muropaketin toimitus

FromSoftwaren Hidetaka Miyazaki on paljastanut, ettei studio aio luopua peliensä haastavuudesta.

New Yorkerin haastattelussa Miyazaki kertoo, ettei studiolla ole haluja luopua peliensä vaikeustasosta, vaikka tämä itsekin kuolee omissa peleissään usein. Hän perustelee päätöstä sillä, että ”vaikeudet antavat kokemukselle merkityksen”.

”Etsimme aina keinoja parantaa, mutta etenkin meidän peleissä vaikeudet tuovat kokemukseen merkityksen. Joten se ei ole asia, josta luopuisimme tällä hetkellä. Se on osa meidän identiteettiä”, Miyazaki sanoo.

Hän kuitenkin myöntää, että studion pelit voivat olla joillekin liian haastavia kokemuksia. Hän on myös pahoillaan, jos tämän pelit ovat joillekin liian vaikeita, mutta pohjimmiltaan hän haluaa antaa mahdollisimman monelle kokemuksen siitä, kuinka vaikeuksien selättäminen johtaa iloon.

Lue myös: Arvostelu | Elden Ring on vahva peli, vaikka ”Dark Souls 4” ei kaikkia odotuksia lunastakaan

Muropaketin uusimmat