Uusimmat

Ensimmäisenä, parhaana ja pakollisena: Sony paljastaa, kuinka se lähestyy yksinoikeuspeliensä kehittämistä

01.07.2018 20:19 Muropaketin toimitus

Sony on selventänyt millaisella filosofialla se lähestyy PlayStation 4:n yksinoikeuspelejä.

Sony on vahvasti panostanut first-party -peleihin jo Playstation 3:n ajoista saakka, ja etenkin PlayStation 4:llä nämä pelit ovat saavuttaneet suurta suosiota. Espanjassa järjestetyssä Game Lab -tapahtumassa puhunut Sonyn johtaja Shawn Layden avasi organisaationsa slogania first, best, must – ensimmäinen, paras, pakollinen.

“Ensimmäinen tarkoittaa sitä, että luomme ensimmäisenä aivan omanlaisen pelin genreen, jota ei ole vielä edes olemassa. Hyvä esimerkki tästä on Death Stranging, riippuen toki siitä millainen peli se lopulta on.

Paras on helpoin selittää. Jos olet paras, tarkoittaa se sitä, että tekemäsi on paras mahdollinen. Jos tarkoitus on tehdä toimintaseikkailu, tulee sen olla Uncharted tai God of War. Rallipelin tulee olla Gran Turismon tasolla”, Layden selittää.

Pakollisella Sony tarkoittaa sitä, että on tarpeen tehdä sellaisia pelejä joilla tienaaminen on haastavaa. Hyvä esimerkki tästä on PlayStation VR-pelit.

Layden mainitsee hyvin kiinnostavana yksityiskohtana, kuinka Sonyn päämääränä on luoda omat markkinat omilla peleillään.

“Me emme ole kehittämässä sellaisia pelejä jotka vievät muilta julkaisijoilta markkinaosuuksia”, Layden tiivisti.