Kehittäjät kommentoivat The Legend of Zelda -pelisarjan sekavaa aikajanaa
Nintendon klassikkopelisarja on tunnettu pomppivasta rakenteesta.
The Legend of Zelda -pelisarjan tuottaja Eiji Aonuma on paljastanut, ettei tätä oikeastaan kiinnosta pelisarjan kronologia uusia pelejä kehittäessä.
Nintendon suosittu pelisarja on tunnetusti tarjoillut toisistaan poikkeavia kertomuksia, joita on voinut olla vaikea laittaa yhdelle ainoalle aikajanalle. Aonuman mukaan tämä ei olekaan ollut koskaan kehittäjien tarkoitus, uutisoi IGN.
”En henkilökohtaisesti anna paljoa painoarvoa pelisarjan kronologialle, sillä pelisuunnittelun kannalta se rajoittaa meitä viemästä tarinaa tiettyihin suuntiin uusien pelien osalta. Siksi mielestäni on parasta, että ihmiset tulkitsevat pelit omin tavoin”, Aonuma totesi.
Hän kuitenkin kertoi, että jokaisessa Zelda-pelissä on Linkin, Ganonin ja Zeldan kaltaisia tärkeitä hahmoja, jotka kuitenkin käyttäytyvät rooleissaan aina hieman eri tavoilla jokaisessa pelissä.