Uusimmat

Koko kansan tappelupeli aukesi koko kansalle

12.08.2015 13:00 Miikka Lehtonen

Tappelupelit ovat verrattain pienen porukan hupia ja syy on aika selvä: oppimiskäyrä on jyrkkä, syvyyttä löytyy reippaasti ja opetellessa tukka pölisee aika vauhdilla. Rising Thunder yrittää korjata ongelmaa ja nyt kuka tahansa voi testata, miten homma etenee.

Tappelupelit ovat todellakin aika hankalaa opeteltavaa. Jotta niissä pärjäisi, pitää pystyä tekemään selkäytimestä lähteviä päätöksiä jatkuvalla syötöllä. Päätökseen vaikuttavat oma hahmo, vastustajan hahmo, pelin tilanne, matsin yleinen kulku ja monet muut tekijät. Mutta ennen kuin edes päästään tähän vaiheeseen, pitäisi opetella pelaamaan. Oma hahmo pitäisi ainakin hallita niin hyvin, että kun tarvitaan Dragon Punchia, sen vaatima ohjainliike lähtee niin ikään selkäytimestä. Ja se ei ole ihan helppoa, vaan moni nyyppä luovuttaa jo alkumetreille.

RisingThunder pyrkii korjaamaan ongelman ja olemaan näin koko kansan tappelupeli. Jos haluaa heittää Dragon Punchin, ei tarvitse pyöritellä ohjainta mihinkään, vaan painaa Dragon Punchin nappia. Helppoa, mutta toki peliä on sitten tasapainotettu muilla jutuilla. Ideana on kuitenkin ollut, että kaikki pääsevät peliin samalta viivalta. Kun liikkeiden toteuttaminen ei ole ongelma, kaikki pääsevät yhdessä hajoamaan sen TODELLISEN oppimiskäyrän edessä. Mutta ainakin yhdessä.

Pelin taustajoukoista löytyy pitkän linjan tappelupelimiehiä, joiden kätösistä on lähtöisin muun muassa vuotuinen tappelupelien mekka, EVO-turnaus, sekä monissa mätkintäpeleissä käytetty erinomaisen toimiva nettipelikoodi. Paperilla kaikki on siis kondiksessa, mutta miten käytännössä? No, nyt sen voi todeta itse, sillä Rising Thunder on läpäissyt alfatestinsä ensimmäisen vaiheen: serverit eivät pala tai uppoa maan sisään, joten koko kansa sisään! Kyllä, enää ei tarvita avaimia tai kutsuja, vaan kuka tahansa pääsee pelaamaan. 

Nähdään siis (ehkä) linjoilla!

Lisätietoja: Rising Thunder