UUSIMMAT

Mainio Soma nousi vihdoin voitolliseksi

24.09.2016 16:00 | Juho Anttila

Frictional Gamesin merenalainen kauhuseikkailu Soma oli tunnelmallinen herkkupala siitä huolimatta, että kaikki eivät tykänneet pelin hirviöistä. Kehittäjälle Soma oli myös melkoinen panostus, sillä sen budjetti oli kymmenkertainen firman läpimurtoteokseen, Amnesiaan nähden. Vielä maaliskuussa Soma ei ollut tienannut hintaansa takaisin.

Nyt Frictional Gamesilla on iloista kerrottavaa. Soma on nimittäin myynyt yli 450 000 kappaletta ja kääntynyt samalla voitolliseksi. Amnesia kelpasi aikanaan 390 000:lle pelaajalle, mikä oli toki myös kunnioitettava tulos indiepelille.

Soman budjetti paisui, koska Frictional Games tahtoi tehdä pelin viimeisen päälle. Pelin kehittämiseen kului viisi vuotta eikä esimerkiksi ääninäyttelyssä tai 3d-mallinnuksessa säästelty. Esimerkiksi kaikki pelin dialogi äänitettiin jopa kolme kertaa. Lisäksi markkinointi imi rahaa huomattavasti enemmän kuin firman aiemmat pelit.

Lähde: Gamesindustry

Lisätietoja: www.frictionalgames.com

Soma
Kaikki jutut aiheesta