Uusimmat

Microsoft ei halunnut Heavy Rainia koska siinä kidnapattiin lapsia

04.09.2013 13:15 Miikka Lehtonen

Quantic Dreamin parin vuoden takainen Heavy Rain on edelleen mielestäni PlayStation 3:n parhaita pelejä. Oli hyvin lähellä, ettei se ollut eräs Xbox 360:n parhaista peleistä, sillä peliä tarjottiin myös Microsoftille. Se ei heitä kuitenkaan kiinnostanut.

Ranskalaisen Quantic Dreamin aikuiseen makuun tehty seikkailupeli Heavy Rain oli tylyä tavaraa. Vaikeita asioita, järkyttäviä kohtauksia ja kiinnostavaa tarinankerrontaa. Tykkäsin kuin hullu puurosta. Mutta en tiennytkään, että peliä tarjottiin alunperin myös Microsoftille. David Cage puhui asiasta BAFTA-peligaalan yhteydessä järjestetyssä luentotilaisuudessa.

”Tarjosimme Heavy Rainia eri julkaisijoille ja menimme sitten Microsoftille. Puhuimme pitkään ja koska he olivat rakastaneet Fahrenheitia, he halusivat tehdä pelin kanssamme. Sitten he pelästyivät sitä, että Heavy Rainin tarina kertoi kidnapatuista lapsista. ’Tämä on meille ikävä juttu. Haluamme, että muutatte sen’. No, olisihan peli voinut kertoa myös kidnapatuista kissoista, olisi se ainakin ollut erilainen kokemus! Minusta Microsoftin kommentti oli mielenkiintoinen signaali. Se kertoi, että emme voi tehdä työtä yhdessä, koska he eivät selvästikään tajunneet, mitä yritin pelilläni tehdä.”

Loppu oli sitten historiaa. Sony tajusi, mitä Cage halusi pelillään tehdä, nappasi yksinoikeuden peliin ja tienasi sen avulla kivasti kehuja ja myyntejä.

Lähde: Digital Spy

Lisää aiheesta

Heavy Rain (PS3)