Uusimmat

Onko Guild Wars 2:sta WoWin kaatajaksi? Lue arvostelu, katso galleria

30.09.2012 20:30 Jukka O. Kauppinen

NCSoft. Guild Wars 2. Morppisota. Miikka Lehtonen sukeltaa tänä syksynä morppimaailman syvyyksiin ja aloitti urakkansa kovasti odotetun Guild Wars 2:n parissa. Mukana menossa myös Eric Hartin.

Lue arvostelu – ja katso kaupanpäällisiksi tämän uutisen perään tuupattu konseptigalleria.

Maailma on täynnä löydettävää ja koettavaa komeista maisemista kätkettyihin tasohyppelypuzzleihin, miniluolastoihin ja aarteisiin saakka. Ja kaikesta saa kokemuspisteitä. Niinpä paras tapa pelata peliä onkin puhtaasti… no, pelata sitä. Ennaltasuunnitellun silmukan sijaan vain lähteä hortoilemaan pusikkoon ja katsomaan, mitä tuon kukkulan takaa löytyy.

Se toinen puolisko Guild Wars 2:n sisällöstä koostuu eventeistä, jotka ovat kuin suuren porukan questeja. Warhammer Online –henkiset suuren porukan tehtävät alkavat dynaamisesti, kun tarpeeksi monta pelaajaa on yhdellä alueella. Yllättäen vaikka kentaurit hyökkäävät rintamakylään ja kaikkien pelaajien täytyy tehdä yhteistyötä pelastaakseen kaupungin. Kun pöly on laskeutunut, event yleensä vielä jatkuu dynaamisesti jatkotehtävillä riippuen siitä, tuhosivatko kentaurit kaupungin vai selvisivätkö pelaajat.

Kun kaikki toimii kuten sen pitäisi, Guild Wars 2:n pelaaminen on yhtä juhlaa. Pelaaja kiertää maita ja mantuja tehden sankaritekoja, nähden ihmeellisiä juttuja ja keräten kaikesta mahdollisesta kokemusta. Mutta kun homma ei toimi, kulissit repsottavat ikävän näkyvästi. Jos ei onnistu osumaan siihen eventien aaltoon, joutuu juoksemaan pitkin pusikoita toistamassa samoja vanhoja eventejä tai jopa lähtemään toiselle puolelle maailmaa etsimään lisätehtäviä, jotta saisi kasaan levelit seuraavaa aluetta varten.

Lue koko arvostelu: Guild Wars 2 (PC)