Pelikehittäjä manasi PlayStation Plus -sopimusta: “Se oli tuhoisa päätös”
Oddworld: Soulstorm -kehittäjä päätti tuoda pelinsä PlayStation Plus -palveluun sen sijaan, että se olisi myynyt sitä itsenäisesti. Pelistä tuli palvelussa hitti, mutta kehittäjät eivät hyötyneet siitä.
PlayStation Plus -palveluun pelin tuominen on mitä luultavimmin tärkeä asia monille pelikehittäjille, mutta aina se ei ole kaikkein toimivin ratkaisu. Tämä selvisi Oddworld: Soulstorm -kehittäjälle, joka ounasteli myyvänsä peliä noin 50 000 kappaleen verran. Studio etsi projektille rahoitusta, ja se teki Sonyn kanssa sopimuksen pelin saamiseksi PlayStation Plus -palveluun. Studio ei ole paljastanut, millaisesta summasta oli kyse. Asiasta kertoo Eurogamer.
Oddworld: Soulstormin julkaisua jouduttiin siirtämään kolmella kuukaudella koronaviruksen aiheuttamien haasteiden takia. Myöhästymisen takia monet olivat onnistuneet hankkimaan PlayStation 5:n, joten pelin asiakaskunta oli kasvanut merkittävästi. Peliä ladattiin PlayStation Plus -palvelun kautta noin 4 miljoonaa kertaa, joka oli huomattavasti enemmän kuin mitä kehitystiimi oli ennakoinut.
“Se oli tuhoisa päätös”, kertoi Oddworld-pelistudion perustaja Lorne Lanning.