Plants vs. Zombiesin suunnittelija kertoo kaiken
Plants vs. Zombies on mitä mainioin peli. Mielestäni ihan Popcapin parhaita. Vaikka — tai oikeastaan koska — peli on mitä simppelein ja sujuvin pelata, sen kehitysjakson aikana vuodatettiin hikeä ja kyyneleitä enemmän kuin tarpeeksi. Nyt pelin pääsuunnittelija kertoo yhdessä kissansa kanssa, miten kaikki kävi.
Amerikkalainen PC Gamer -saitti on napannut todellisen jymypaukun haastateltuaan laajasti Plants vs. Zombiesin suunnitellutta George Fania. Miten kaikki sai alkunsa, miten pelin nimi oli miltei Lawn of the Dead, miten peli sisälsi yhdessä vaiheessaan kovin Magic: The Gathering -henkisiä elementtejä ja monia muita kiehtovia asioita paljastuu, kun Fan avaa sanaisen arkkunsa.
Koko haastattelun voit lukea PC Gamerin saitilta, mutta tässä maistiainen.
”Pelasin paljon Warcraft 3:a ja sen modeja. Tykkäsin erityisesti tower defencestä, ja tämä oli siis ennen kuin tower defence oli niin iso juttu kuin nyt. Tajusin, että voisin tehdä tower defence -pelin. Pohdin moisen pelin puolustuselementtejä ja sitä, miten voisin tehdä torneista kasveja. Sitten ne pysyisivät paikallaan ja voisin piirrellä niihin naamoja ja antaa niille persoonallisuutta. Yleensähän tower defence -peleissä ei sitä juuri ole. Ja se oli ensimmäinen askel Plants vs. Zombiesin tiellä.”
Lähde: PC Gamer
Lue myös
Logitech Wireless Drum Kit – rumpujen lupaus ei täyty