Uusimmat

”Tein mieluummin Quantum Breakiä kuin Mad Max -leffaa”

16.02.2016 19:00 Jukka O. Kauppinen

Remedy Entertainmentilla on töissä melkoisen osaavaa väkeä. Olen siis ihan oikeasti vaikuttunut. Ja yksi firman taitavista peliluojista on efektivelho Greg Louden, Quantumin narrative designer, joka muutti Suomeen videopelejä tekemään kaukaisesta Australiasta saakka.

Ennen Quantum Breakiä Greg teki töitä semmoisen Gravity-nimisen pikkuleffan parissa. Ja haastattelumme lomassa on naureskeli, että ellei hän olisi muuttanut Suomeen videopelitöihin, niin hän olisi viettänyt viime vuodet Mad Max -elokuvan parissa.

”Kaduttaako”, kysyin.

”Ei yhtään”, mister Louden vastasi.

“Minulle Remedy ollut aina pelien tarinankerronnan kärjessä.”

Elokuvien teko on toki opettanut Gregille paljon tarinankerronnasta, mutta niin myös Remedyn pelivelhot ovat tuoneet aussien taitokirjastoon uusia juttuja.

”Tärkeää on, että annat pelaajien tehdä asioita sen sijaan että heille näytettäisiin asiat passiivisesti. Miten pelaaja saadaan tekemään ja kokeilemaan, kulkemaan paikasta toiseen ja miten tätä kuvataan.”

” Remedyn tiimienkannalta pelin ja elokuvan yhdistäminen oli haastavaa, sillä halusimme että niiden tarinat olisivat yhtä ja samaa kokonaisuutta. Kaikki ovat tehneet parhaansa, että ne toimisivat. Yleensähän asiat ovat peleissä mustavalkoisia, mutta Quantumissa näet myös pahikset. Ehkä heissäkin on jotain hyvää?”

Lisää Loudenin Quantum Break -ajatuksia löydät oheisesta haastattelusta.

Lue koko artikkeli: Quantum Break –haastattelussa Remedyn efektivelho Australiasta – Greg Louden

Lisää aiheesta

Quantum Break on ”iso pläjäys”, haastattelussa Remedyn Sam Lake

Ensimaistiainen: Quantum Break on täyttä Remedyä