Ubisoft halusi tehdä paremmin, ei enempää – siinä uuden Snowdrop-pelimoottorin idea
Ubisoftin ruotsalainen Massive-studio, entinen Massive Entertainment, on ollut liki aina yksi salaisista suosikeistani pelialalla. Kavereilla on ollut hyviä ideoita ja niistä on tehty laatupelejä, vaikka pelien määrä ei ole hurja ollutkaan.
Uusien pelien ohessa Massivella duunataan parhaillaan täysin uutta, omaa peliteknologiaa ja työkaluja. Snowdrop Engine on Massiven uusi pelikehityspaketti, jonka lähtökohta on ollut tehdä asiat fiksummin, ei välttämättä isommin.
”Halusimme työkalut, jotka tukevat työtämme, antavat tilaa luovuudelle ja mahdollistavat vapaamman testailun ja prototyyppailun.”
Snowdropin kerrotaan olevan työkalu, joka mahdollistaa pelisisällön luomisen ja käyttämisen nopeasti ja vaivattomasti. Peli ja editorit ovat yhtä ja samaa ohjelmaa, ja kaikki toimii saumattomasti reaaliajassa.
”Snowdropilla voimme tehdä enemmän aiempaa nopeammin ja vähemmällä säätämisellä”, Massivella kehutaan.
Oheiset kuvat ovat esimerkkejä uuden pelimoottorin työkaluista ja mahdollisuuksista. Mitä luultavimmin moottoria ja työkaluja tullaan käyttämään myöhemmin laajemminkin Ubisoftin peleissä, kunhan se saadaan valmiiksi ja kelvolliseksi laajempaankin käyttöön.
Parhaillaan Massive työstää Tom Clancy’s The Division –peliä.
Lisätietoja: http://www.massive.se/
Lisää aiheesta
E3Dome: Tom Clancy’s The Division kuvissa ja videoilla
E3Dome: Ubisoft teki sen taas. Tom Clancy’s The Division, herranjestas
Far Cry 3 – haastattelussa tuottaja Petter Sydow – monta pelikokkia saman padan ääressä