Uusimmat

Yhdeksän vuotta oudoimmasta Metal Gear Solid -julkaisusta – Hideo Kojima selittelee peliä uudelleen

21.03.2023 12:53 Muropaketin toimitus

Metal Gear Solid V:n piti alun perin olla erilainen pelijulkaisu, paljasti Hideo Kojima.

Metal Gear Solid -pelien ystävät muistavat varmasti vuoden 2014 Ground Zeroesin ja millaista hämmennystä julkaisu aiheutti. MGS V: Ground Zeroes markkinoitiin täysmittaisen Metal Gear Solid V:n prologina, ja vaikka peli ei ollut täyshintainen, oli se silti poikkeuksellisen hintava lyhyeen pituuteensa nähden.

Ground Zeroes täytti äsken yhdeksän vuotta, ja pääkehittäjä Hideo Kojima kommentoi peliä uudemman kerran Twitterissä. Kuten Video Games Chronicle uutisoi, Ground Zeroesin ei alun perin pitänyt olla irtonainen prologi, vaan MGS V:n ensimmäinen episodi.

”Täyden pelin kehittäminen kestää 4-5 vuotta, ja ajat muuttuvat tuotannon aikana” Kojima selitti. ”Joten ajattelin tarjota episodimaisen muodon, kuten striimatussa draamasarjassa, niin että yksi jakso olisi tuotettu ja julkaisu kerrallaan. Ground Zeroesin piti olla kokeilu.”

”Monet ihmiset kuitenkin luulivat Ground Zeroesin olevan täysi peli julkaisun jälkeen, eikä sitä ymmärretty. Minusta tuntuu, että oli liian varhaista.”

Ground Zeroes toimi itsenäisenä prologipelinä, joka jäi hieman irralliseksi MGS V:stä. Lopulta pelit myös pistettiin samaan pakettiin Metal Gear Solid V: The Definitive Experience -julkaisussa.

Nykyisin Kojima pyörittää omaa Kojima Productions -studiotaan itsenäisenä pelikehittäjänä ja työskentelee Death Stranding -pelisarjan parissa. Metal Gear Solid -sarjan tulevaisuus on edelleen ilmassa, mutta Konamin on huhuttu kehittävät remake-versioita alkuperäisistä MGS-peleistä. Mitään ei kuitenkaan ole julkistettu virallisesti.

Alla olevalta trailerilta voit muistella, miltä MGS V: Ground Zeroes aikanaan tuntui.