Zeldasta oli tulla FPS
Legend of Zelda -pelien luoja Shigeru Miyamoto on paljastanut pelikaapistaan pienoisen luurangon. Miyamoto on näet tunnustanut olevansa salaa FPS-pelifani – ja läheltä piti, ettei Legend of Zelda: Ocarina of Time päätynyt FPS-muotoon.
”FPS-pelit, joissa näet maailman omasta perspektiivistäsi, ovat todella mielenkiintoisia. Niinpä tuin aktiivisesti 007 GoldenEye-pelin tapaisia projekteja”, Miyamoto kertoo.
”Kun teimme The Legend of Zelda: Ocarina of Time -peliä ehdotin jopa, että tekisimme sen FPS-muodossa.”
”Minusta FPS-järjestelmä oli paras tapa kuljettaa pelaajia laajassa pelimaailmassamme. Ja jos pelihahmo ei ole ruudulla, niin voimme käyttää enemmän aikaa ja Nintendo 64:n tehoja ympäristön ja vihollisten luomiseen.”
”Lopulta olisi kuitenkin ollut tuhlausta jättää Link näyttämättä, hän on niin siisti hahmo.”
Lue lisää: Shigeru Miyamoto ja Satoru Iwata -keskustelu
Lisää aiheesta
Respect, yo. Shigeru Miyamoto on Time-lehden vuoden vaikutusvaltaisin mies
Shigeru Miyamoto ja Hideo Kojima E3-messuilla
Lue lisää eDomesta
Age of Conan: Hyborian Adventures -ennakko (PC)
Alone in the Dark – piinapenkissä tuottajaneito Nour Pollon
Battlefield: Bad Company osa 4: peliäänet haastavat leffaäänet
EA nöyrtyi kopiosuojausrintamalla – mutta….
Grand Theft Auto IV (PS3, 360)
Nintendo-pomosta Japanin rikkain