Uusimmat

Xbox Series X:n ja Series S:n poikkeavat tehot eivät tuota ongelmia kehittäjille – ”Xbox Series S:lle kehitys on todella helppoa”

22.09.2020 11:00 Muropaketin toimitus

Microsoftin tehottomampi Xbox Series S -konsoli ei tuota Dirt 5 -kehittäjän mielestä ongelmia, kun pelejä joudutaan jatkossa skaalaamaan alhaisemmille spekseille.

Codemastersin tekninen ohjaaja David Springate kertoi Digital Foundrylle, ettei monien epäilemä tehoero vaikuta lopulta pelien kehitykseen niin paljon kuin on epäilty. Hänen mukaansa Series S:lle skaalaaminen on itse asiassa ”todella helppoa”, sillä konsolin suorituskyky vastaa itse asiassa hyvin likelle Series X:lle kehitystä.

Springate tarkentaa, että vaikka Series S -mallissa on vähemmän keskusmuistia, skaalaus alaspäin hoituu oikeastaan hyvin saumattomasti pienentämällä vain resoluutiota ja muita graafisia herkkuja, kuten varjojen yksityiskohtia, objektien määrää ruudulla ja heikentämällä muun muassa sääefektejä.

Hän toteaakin lopulta, että Series S pyrkii käytännössä tarjoamaan samankaltaisen kokemuksen kuin Series X, mutta ainoastaan visuaalisesti alaspäin skaalattuna.