Uusimmat

Yleistynyt Hearthstone-strategia johtaa jopa useita tunteja kestäviin peleihin

17.09.2017 17:12 Muropaketin toimitus

Viime aikoina Hearthstonessa yleistynyt Fatigue Warrior -strategia saattaa pahimmillaan johtaa jopa tunteja kestäviin peleihin.

Blizzardin digitaalisen korttipelin, Hearthstonen, ottelut kestävät yleensä muutamasta minuutista pariin kymmeneen minuuttiin. Pelien kestoja rajoitetaan sillä, että kun pelaajan pakassa olevat kortit loppuvat, ottaa pelaaja kasvavaa vahinkoa, Fatiguea, jokaisella pakan loppumisen jälkeisellä vuorolla. Tämä johtaa yleensä pelaajan nopeaan häviämiseen.

Jotkin harvinaisemmat Hearthstone-strategiat pyrkivätkin kuluttamaan vastustavan pelaajan pakan loppuu ensin. Nyt Hearthstonessa on Kotakun mukaan yleistynyt niin sanottu Fatigue Warrior -pakka, joka hyödyntää Dead Man’s Hand -nimistä korttia. Dead Man’s Hand luo kopiot kädessä olevista korteista takaisin pakkaan, joten mikäli pelaaja jatkaa Dead Man’s Handin kopioimista toisella Dead Man’s Handillä syntyy tilanne, jossa pelaajan kortit eivät lopu ikinä.

Strategia osoittautuu varsin ongelmalliseksi, mikäli kaksi Fatigue Warrior -pakkaa asettuu vastakkain, sillä periaatteessa peli voisi tällöin jatkua ikuisesti. Hearthstonessa on kuitenkin rajoitus, jonka mukaan peli päättyy tasapeliin 90 vuoron jälkeen. Aiemmin rajoitus on ollut lähinnä teoreettinen, mutta nyt Fatigue Warrior -pakkojen yleistymisen johdosta Hearthstonen turnaussääntöihin on jouduttu lisäämään kohta, joka täsmentää tasapelitilannetta.

Uuden säännön mukaan 90. vuorolla tapahtuvassa ”tasapelissä” voittaja on se pelaaja, jolla on sillä hetkellä enemmän elinpisteitä tai armoria. Jääkin nähtäväksi, miten Fatigue Warrioreita pelaavat Hearthstone-ammattilaiset varautuvat jatkossa tilanteisiin, jossa vastaan tulee lähes identtinen pakka.