Skyrim innoitti Remedyä
Väkevästi alanwakeillut suomalainen pelistudio Remedy kertoo saaneensa rutkasti rohkeutta Bethesdan Elder Scrolls V: Skyrim -pelin menestyksestä. Bethesdan peli nousi hetkessä menestykseksi ja takonut Suomessakin moninkertaista platinaa myyneillään. Remedyn mukaan tämä vahvisti osaltaan firman näkemystä tarinavetoisten pelien vetovoimasta.
”Ihan selvästi maailmalla on yhä paljon ihmisiä, jotka nauttivat myös pelien tarinoista. Skyrimin menestys osoittaa osaltaan, ettei meidän tarvitse yrittää vähentää peliemme tarinankerrontaa tai tehdä peleistä yksinkertaisempia. Ja meidän pelimmehän ovat perinteisesti tarinapainotteisia.”
Alan Waken tarinoista voi nauttia sekä viime viikolla ilmestyneen Alan Wake -seikkailun PC-versiossa että tänään Xbox 360:lle julkaistussa Alan Wake’s American Nightmare -latauspelissä.
Lähde: Skyrim success motivates Remedy to stick with story-heavy games
Lisää aiheesta
Skyrimin DLC: harvemmin, mutta suurempaa kuin Falloutissa
Oliko Belgarion ”sain nuolen polveeni” -meemin esikuva?
Elder Scrolls V: Skyrim (PC, PS3, Xbox 360)
Lue myös
Uhkailu toimii – DICE nöyrtyi ja julkaisi kymmensivuisen Battlefield-korjauslistan