Hulluutta, kauneutta ja kaaosta – Far Cry 3 lainaa paljonkin World in Conflictista
Ubisoftin ruotsalainen Ubisoft Massive -studio työstää Far Cry 3 -räiskintäpeliä ahkeraan tahtiin. Ja nyt sukellamme pelin uumeniin sen luovan ohjaajan haastattelun muodossa. Magnus Jansenilla onkin paljon kerrottavaa, eikä vähiten yllättävinä detaljeina pelin yhtäläisyydet Massiven viiden vuoden takaiseen World in Conflict -naksusotaan.
Tässä vaiheessa toki kummastuttaa. Mitä yhteistä voi olla kolmannen maailmansodan RTS-sotapelillä ja kaoottisella räiskinnällä? No, paljonkin…
Kuten Jansen miettii:
”World of Conflict oli hyvin fps-henkinen peli. Sen kamera ja moni muukin ominaisuus olivat vahvasti fps-tyylisiä, joten askel naksusodasta räiskintään ei ollut meille kovinkaan iso ongelma.”
”Olemme myös tuoneet WoCista monia asioita mukanamme. WoCissa oli muun muassa poikkeuksellisen vahva tiimipelipanostus ja toimme siitä räiskintäämme muun muassa domination-pelitilan domination-bar-mittarin.”
”Peli on yhdistelmä hulluutta, Far Cry 2:n inhorealistisuutta ja Far Cry 1:n kauniita trooppisia maisemia.”
Mitä kaikkea muuta Jansenilla onkaan kerrottavaa?
Se selviää haastattelusta!
Lue juttu: Far Cry 3 – ohjaaja kertoo hulluudesta ja kauneudesta
Lisää aiheesta
Far Cry 2 – moninpeli ja karttaeditori (PC, PS3, 360)
Far Cry 3 – haastattelussa tuottaja Petter Sydow – monta pelikokkia saman padan ääressä
Far Cry 3 – piinapenkissä pelisuunnittelija Daniel Berlin
Far Cry 3 -ensikosketus osa 1 – terveisiä täältä paratiisisaarelta, painajaissaarelta
Far Cry 3 -ensikosketus osa 2: Massive tykkää liekeistä ja räjähdyksistä
Far Cry 3 -haastattelu: onnistuuko paluu ykkösosan tunnelmiin?