Uusimmat

Seuraavan sukupolven MGS 5 häviää graafisesti kilpailijoilleen

23.09.2013 10:00 Juho Anttila

Pitkäikäinen Metal Gear Solid -pelisarja nauttii joissain piireissä melkoista suosiota. Rakastettu saaga saa pian jatkoa Metal Gear Solid 5: Phantom Pain -pelin muodossa. Sitä ennen julkaistaan kuitenkin nimeä Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes -nimeä kantava esiosa. Teos tullaan näkemään myös seuraavan sukupolven konsoleilla, mutta käännökseltä ei kannata odottaa ihan mahdottomia.

Pelisarjan luoja Hideo Kojima kertoo, että pelin käyttämä Fox-grafiikkamoottori kehitettiin alun perin nykyisen konsolisukupolven tarpeisiin. Kojima epäileekin, etteivät pelimoottorin Xbox One – ja PlayStation 4 -versiot pysty kilpailemaan näyttävyydessä suoraan uudelle sukupolvelle kehitettyjen pelien kanssa.

Kojiman huoli ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö Metal Gear Solid 5 näyttäisi parhaalta nimenomaan uusilla laitteilla. Mies lupaa, että uusilla laitteilla resoluutio ja valaistusefektit ovat kertaluokkaa näyttävämpiä kuin vanhemmalla raudalla. Nykykonsoleilla peli myös pyörii vain 30 FPS:n ruudunpäivitysnopeudella, kun uusilla laitteilla tämä luku tuplataan tavoiteltuun 60:een.

Vaikka Metal Gear Solid 5: Ground Zeroesista on jo näytetty trailereiden lisäksi aitoa pelikuvaa, julkaisupäivää ei olla vielä paljastettu.

Lähde: Eurogamer

Lisää aiheesta

E3Dome: Solid Snake, Phantom Pain ja Director’s Cut [K18]

E3Dome: Metal Gear Solid V: Phantom Pain avasi Microsoftin tykityksen

Kiefer Sutherland on uusi Solid Snake

Muropaketin uusimmat