Uusimmat

GTA-julkaisija kommentoi Fortniten menestystä: ”Ei sitä voi lähteä vaan kopioimaan”

04.06.2018 12:12 Muropaketin toimitus

Take-Two Interactiven johtaja Karl Slatoff ei usko, että massiivisen suosittujen battle royale -pelien jalanjäljissä kannattaisi seurata.

Fortnite: Battle Royalen ja PlayerUnknown’s Battlegroundsin menestyksen myötä monet pelikehittäjät ovat ryhtyneet kiireen vilkkaa kyhäämään omia battle royale -pelejään ja -pelimoodejaan. Jopa ensi syksynä ilmestyvä Call of Duty: Black Ops 4 sisältää oman versionsa battle royalesta.

Ainakin yksi yhtiö näyttää kuitenkin jättävän suosiolla battle royale -trendin väliin. Take-Two Interactiven johtaja Karl Slatoff on nimittäin GameSpotin mukaan kommentoinut asiaa tuoreessa tilaisuudessa, eikä hän usko, että hittipelejä kannattaa ryhtyä kopioimaan.

”Joissakin tilanteissa voi olla etua siitä, että seuraa nopeasti perässä”, Slatoff toteaa. ”Mutta ei voi lähteä kopioimaan. Täytyy uudistua.”

”Ei sitä voi vain tehdä samaa juttua ja toivoa menestyvänsä.”

Slatoff vertaa battle royale -pelien tilannetta siihen, kun League of Legendsin (2009) vanavedessä syntyi runsaasti pelin MOBA-kaavaa toistavia pelejä. Kopiopelit eivät tietenkään menestyneet.

”Täytyy yrittää tehdä jotakin erilaista”, Slatoff painottaa.

Lienee siis turhaa odottaa Take-Twolta ainakaan battle royale -peliä. GTA Online sai tosin sekin hiljattain omanlaisensa battle royale -moodin, joka kantaa nimeä Trap Door.

Take-Two Interactive omistaa Rockstar Gamesin sekä 2K Gamesin, ja sen omistuksesta löytyykin useita suosittuja pelisarjoja Grand Theft Autosta aina BioShockiin ja Civilizationiin. Yhtiö on Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, sekä Euroopassa kolmanneksi suurin pelialan pörssiyhtiö.

Muropaketin uusimmat