Kehuttu räiskintäpeli voi jäädä vaille jatko-osaa, koska peli jaettiin ilmaiseksi PlayStation Plussan kautta
FuturLab-studio on paljastanut kurjan totuuden kehutun Velocity 2X -pelinsä myynneistä ja jatko-osan kohtalosta.
Vuonna 2014 ilmestynyt Velocity 2X on vuolaasti kehuttu shoot ’em up -räiskintä, jolla on PlayStation 4:llä yli miljoona pelaajaa. Pelin keskiarvo on Metacriticissä alustasta riippuen 84-90, ja Steamissakin valtaosa pelaajien arvioista on myönteisiä.
Miksi siis pelin jatko-osalla on vaikeuksia löytää julkaisija?
Kehittäjästudio FuturLab on avautunut aiheesta Eurogamerin mukaan pitkässä Twitter-ketjussa, joka paljastaa pelisarjan kehnot tulevaisuudennäkymät. Tosiasia on, että koska peliä jaettiin ilmaiseksi PlayStation Plus -jäsenille, ovat sen varsinaiset myyntiluvut jääneet liian pieniksi.
Tämän ohella pelille teki hallaa PC-version julkaisuajankohta, joka sattui samalle viikonlopulle Windows 10:n julkaisun kanssa. Activisionin julkaisemaan PC-versioon tuli käyttöjärjestelmän päivityksen vuoksi pelin rikkova bugi, jonka korjaaminen kesti vuoden.
FuturLab on kaikessa hiljaisuudessa tehnyt pelille jatko-osan, joka heidän mukaansa näyttää ja toimii upeasti. Kaikki julkaisijat kuitenkin kaikkoavat saadessaan tietää aiemman pelin myyntiluvut.
Pelistudio korostaakin, että sarjan kaikki toivo on nyt Curve Digitalin kehittämän Nintendo Switch -käännöksen varassa. Kehittäjät sanovat suoraan, että Switch-version on menestyttävä, jotta jatko-osan julkaisu on mitenkään mahdollista.
Velocity 2X on saatavilla PC:lle, PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja PlayStation Vitalle, sekä pian myös Switchille. Alta näet pelin trailerin.