Geist lievittää GameCube-räiskijöiden tuskaa
GameCube ei juuri ole tunnettu fps-peleistä, ja kyseisen lajityypin pelit ovatkin konsolilla hyvin vähissä. Nintendo aikoo kuitenkin lievittää tätä puutetta itse kustantamallaan fps-pelillä nimeltä Geist, joka ei kuitenkaan ole aivan tavallinen lajityyppinsä edustaja.
Geistissa ohjataan John Raimi -nimistä agenttia, joka erinäisten tapahtumien ansiosta muuttuu eräänlaiseksi haamuksi. Haamuna pelaaja voi livahtaa läpi raoista ja muista pienistä koloista pelikentillä, mutta tätäkin tärkeämmässä pelillisessä asemassa on riivaaminen.
Raimi kykenee ottamaan haltuunsa lähes minkä tahansa pelihahmon tai esineen. Riivaamisella haamuillaan tie läpi pelin kenttien ja ongelmien ja yritetään selvittää pelin Salaiset kansiot -tyyppistä juonta. Esineitä voi ottaa haltuunsa tuosta vain, mutta eläviä olentoja, kuten ihmisiä, koiria ja kissoja, pitää ensin pelotella, ennen kuin niiden nahkoihin voi hypätä. Pelottelussa käytetään hyväksi kenttien irtaimistoa ja esineitä. Räiskintää esiintyy, kun pelaaja ottaa haltuunsa esimerkiksi aseistetun vartijan.
Nähdyssä versiossa ohjaus ja ruudunpäivitys olivat vielä vähän hakusessa, mutta muuten peli tuntui käyttävän riivaamista kiitettävän paljon hyväkseen. Ulkoasukin on kohdallaan tarkalla grafiikallaan ja valomaailmallaan.
Tekijä: n-Space |
Julkaisija: Nintendo |
Testattu: GameCube |
Tulossa: GameCube, lokakuu |
Pelaajia: 1-4 |
Pelin kotisivu: nintendo-fi.com |