Amnesia: A Machine for Pigs jakoi mielipiteitä, nyt kehittäjä kertoo omansa
Amnesia: A Machine for Pigs myi hyvin, mutta jakoi mielipiteitä. Monet ensimmäisen osan faneista pitivät sitä turhan erilaisena ja Amnesian perinteet unohtaneena. Ei sinänsä ihme, jos näin on, sillä kun pelin kehitysvaiheista lukee, niihin mahtuu kaikenlaista.
Eräs puoliakateemisesti pelialaa seuraavan Gamasutra-saitin parhaista juttusarjoista on pitkä litania erilaisia postmortem-artikkeleja. Niissä pelikehittäjät tekevät ikään kuin pelilleen ruumiinavauksen ja tarkastelevat rehellisesti, mikä kaikki meni oikein, mikä taas mönkään. Molemmissa kategorioissa on aina sisältöä, vaikka peli olisi miten viheliäinen.
Eikä A Machine for Pigs toki huono peli ollut. Erilainen vain. Ja se ei ole ihme, kun huomioidaan, että sen piti alkuperäisten suunnitelmien mukaan olla vain parituntinen kokemus. On todella kiehtovaa lukea, miten tästä päädyttiin lopulliseen peliin ja nyt se on mahdollista. Limua lasiin ja lukemaan, siis!
Lähde: Gamasutra
Lisää aiheesta