Atari saattaa ryöstöviljellä lisää klassisia brändejään
Atarin, jolla muuten ei ole juuri mitään tekemistä sen klassisen Atarin kanssa, on keskittynyt viime aikoina lähinnä perseilemään. Firman hyökkäys alkuperäisen Tempestin kehittänyttä Jeff Minteriä vastaan suututtaa yhä eikä yrityksen idea vääntää klassinen Asteroids jonkinlaiseksi avoimen maailman selviytymisseikkailuksi vakuuta juuri sen enempää. Varsinkin, kun mainittu Asteroids on käsittämättömän keskeneräinen räpellys.
Jatkoa on kuitenkin luvassa, sillä Atari suunnittelee väsäävänsä uusia versioita muistakin omistamistaan klassikkobrändeistä. Listalla on ainakin jo mainittu Tempest, Warlords, Adventure ja Missile Command. Julkaisijan mukaan töihin laitetaan nuoria ja innovatiivisia studioita. Toisin sanottuna homma ostetaan halvalla kokemattomilta pikkupuljuilta ja pelaajille syötetään nopeasti väsättyä roskaa tutuilla nimillä ratsastaen.
Toivoisin olevani väärässä, mutta Asteroidsin viitoittama esimerkki tukee teoriaani. Seuraavaksi voidaankin ihmetellä, minkä genren pelejä tuutista on tulossa. Uuden ja vanhan Asteroidsin välillä on vaikea löytää yhteneväisyyksiä, joten ehkäpä Missile Command kääntyy esimerkiksi Sims-tyyliseksi Valkoinen talo -simulaatioksi ja Tempestkin toimii varmasti paremmin vaikkapa selviytymismorppina.
Lähde: The Market for Computer and Video Games
Lisää aiheesta
Atari sukeltaa syvälle: uusi Asteroids julkaistiin early accessina
Uusi Asteroids on jotain ihan muuta kuin se 35 vuoden takainen Asteroids