Uusimmat

Deadwood-ohjaaja David Milch tekee Heavy Rain -elokuvan

27.01.2011 14:20 Jukka O. Kauppinen

Muun muassa NYPD Blue- ja Deadwood-sarjoista tunnettu ohjaaja David Milch on valittu tulevan Heavy Rain -peliin pohjautuvan elokuvan ohjaajaksi. Upea pelitarina päätyy kerrankin osaaviin käsiin, minkä myötä origamimurhaajan etsinnällä on potentiaalia tulla parhaaksi pelielokuvaksi ikinä. Ja mikä surullisinta, siihen ei edes niiiin hirveästi vaadita.

Milch aloittaa Heavy Rain -elokuvan työstämisen heti, kun hän on saanut kasaan Lucks-sarjan ensimmäisen tuotantokauden.

Lähde: DEADWOOD Creator David Milch Signs on for Video Game Adaptation HEAVY RAIN

Lisätietoja: http://en.wikipedia.org/wiki/David_Milch

Lisää aiheesta

Heavy Rain (PS3)

Peli uskaltaa käyttää reippaasti aikaa hahmojensa persoonallisuuksien ja taustojen kartoittamiseen, mutta tyylikkäästi: mitään ei lyödä selvänä tekstinä ruudulle, vaan pelaajan tehtäväksi jää itse tajuta hahmojen persoonallisuuksien ja ympäristöjen perusteella, mistä on kyse. On ihailtava sitä, että Quantic Dream uskaltaa asettaa näin paljon vastuuta pelaajien harteille, mutta jos pelin ääreen osuu oikean tyyppinen pelaaja, vaikutus on fantastinen.

En muista, koska olen viimeksi välittänyt näin paljon pelihahmojen kohtaloista ja elämistä. Kun minut oli saatu näin koukkuun, pelin raskas ja brutaali maailma tuntui sitä iskevämmältä ja tehokkaammalta. Normaalissa pelissä harva pysähtyisi hetkeksikään miettimään monia pelin kipeimpiä ja vaikeimpia ratkaisuhetkiä, mutta Heavy Rainissa valintojen paino tuntuu.

Heavy Rain – raskasta sadetta Pariisissa

Tilaisuus huipentui paneelikeskusteluun, jossa La Bute ja Gilliam saivat kavereikseen Martha Fiennesin, Mathieu Kassovitzin ja pelin tuottaja David Cagen. Paneelikeskustelussa analysoitiin sitä, kuinka elokuvien ja pelien välinen raja on kuroutumassa umpeen, vaikka interaktiivista elokuvaa kokeiltiinkin virallisesti jo vuonna 1982 julkaistun Rollercoasterin muodossa. Se oli Apple II:lle tehty tekstiseikkailu, jossa tietyt teot avasivat kohtauksia vuonna 1977 tehdystä saman nimisestä elokuvasta.

Rollercoasterin ja laserdisc-interaktiivielokuvien kuten Dragon’s Lairin suhteen ei kuitenkaan voida puhua varsinaisista interaktiivista elokuvista. Näissä kun interaktio tarkoitti käytännössä sitä että mokaaja kuoli ja oli yritettävä uudestaan.

Heavy Rainin elokuvamaisuus onkin ainutkertaista juuri siksi, että tällaisia keinotekoisia häviötilanteita ei ole. Tarina etenee huolimatta siitä, mitä siihen sidotuille yksittäisille ihmiskohtaloille käy. Jos henkilö tekee jotain toisaalla tai kuolee, ei tämä välttämättä vaikuta siihen miten tarina tulee päättymään. Tarina päättyy omalla tavallaan vaikka kaikki päähenkilöt kuolisivat.

Muropaketin uusimmat