Game Jam –pelin elämänkaari – ideasta kaikkien pelattavaksi
Kalle Lounela piipahti edellisessä Finnish Game Jam –tapahtumassa tekemässä pelin. Miten se syntyi, miten se tehtiin ja kuinka pelin on toiminut julkaisun jälkeen? Se selviää oheisesta pelinkehitystarinasta!
Esikuvamme Not Pr0n keskittyy teknistä tietämystä vaativiin arvoituksiin. Se on täynnä kuvamanipulaatiota, äänien kanssa pelleilyä ja muita tavalliselle kansalaiselle outoja juttuja. Me emme halunneet rajata kohdeyleisöä vain nörttikansaan, joten pulmien ratkaisuun vaadittavat toimenpiteet pysyvät järkevässä mittakaavassa. Tietenkin otimme huomioon lähdekoodihuijaamisen ja pyrimme pitämään porsaanreiät minimissä. Kyllä joku neropatti, varovaisesta lähestymistavastamme huolimatta, aina jonkun jipon löytää, mutta ehkä se ei ole niin vakavaa. Yksinpeleissä huijaaminen on osa rikastuttavaa pelikokemusta, vaikka moninpeleistä ei voi sanoa samaa.
Hommat sujuivat jouhevasti, vaikka loppuesitys muille jammaajille meni penkin alle. Pulmanratkaisu ei ole tarkoitettu screenille ja kaikkien höyryt olivat aikalailla lopussa. Tekosyitä sanovat jotkut, mutta ehkä niitä voidaan suoda koko viikonlopun hommia painaneelle ryhmälle. Eivätpä muidenkaan esitykset menneet täysin putkeen.
Lue koko artikkeli: Työpöydältä statistiikaksi – Game Jam -pelin elämänkaari
Lisää aiheesta
Finnish Game Jam 2014: teimme sitten videopelin
Finnish Game Jam oli elämys – koosteessa kaikki videot ja reilusti kuviakin
Finnish Game Jam -pelit julkaistu – tsekkaa mitä ihmiset loivat 48 tunnissa
Neljä suomipeliä Global Game Jam -pelintekoskaban kärkikympissä
Pelikopteri 21.01.2015 – pelijournalismia, reissujuttuja ja ennakoita (Checkpoint)
Quantum Game Jam ratkoi universumin salaisuudet videopelien avulla