Uusimmat

Huhu: Lytätyn Gollum-pelin kehitys oli yhtä helvettiä – ”Elimme jatkuvassa pelossa”

Kuva: © Nacon

10.10.2023 11:10 Muropaketin toimitus

Daedalic Entertainmentin flopannut peli kärsi tuotantohelvetistä.

Daedalic Entertainmentin kehitysosaston sulkemiseen ja 25 henkilön irtisanomiseen johtanut The Lord of the Rings: Gollum -peli kärsi tuoreen raportin mukaan vakavista kehitysongelmista.

Saksalaislehti Game Twon mukaan pelin kehityksessä vallinneen ”pelon ilmapiiri”, minkä lisäksi kehittäjille ei raportin mukaan maksettu riittävästi, he joutuivat crunchaamaan ylitöitä ja elämään toksisessa työympäristössä, uutisoi IGN. IGN pystyi varmentamaan osan väitteistä omilla lähteiltään, minkä lisäksi lehti väittää Daedalicin hyödyntäneen nuoria ja kokemattomia kehittäjiä pelin kehityksessä.

AAA-peliksi tarkoitetun Gollumin budjetin väitetään olleen noin 15 miljoonaa euroa, mikä on vastaavan kokoluokan pelille armottoman vähän ja johtaneen moniin kehitysongelmiin. Lisäksi julkaisija Naconin kerrotaan käyttäneen ChatGPT-tekoälyä kirjoittaakseen julkaisun jälkeen ilmestyneen pahoitteluviestin.

Lue myös: Arvostelu Gollum-peli on yhden tähden roskaa ja vuoden pahin pettymys