UUSIMMAT

Uusi System Shock tehdään PC-versio edellä

09.03.2017 10:50 | Muropaketin toimitus

Uutta System Shockia kehittävän Nightdive Studiosin mukaan tuleva peli tehdään ennen kaikkea PC:n ehdoilla.

Kickstarterissa julkaisemassaan tiedotteessa pelin kehitystä ohjaava Jason Fader perustelee tulevan System Shockin pelimoottorivalintaa.

Alun perin System Shockin uusintaversiota työstettiin Unityn päälle, mutta nyt pelin kehittäjät ovat vaihtaneet pelimoottoriksi Unreal Enginen. UE4 tarjoaa pelintekijöille Faderin mukaan mahdollisuudet tehokkaampaan työskentelyyn.

Faderin mukaan Nightdive haluaa tehdä pelistä ennen kaikkea hyvän PC-version, eikä ainoastaan huonoa konsoliporttia. Ohjaaja kertookin pyrkivänsä tuottamaan ennen kaikkea alkuperäisille System Shockeille uskollista, mutta paranneltua peliä. Esimerkiksi tarina tulee pysymään hyvin samanlaisena alkuperäisiin System Shockeihin verrattuna.

System Shock 2

Fader kertoo pelistudion harkinneen 1:1 uudisversiota alkuperäisestä System Shockista. Kuunneltuaan alkuperäisten System Shockien suunnittelijoita studio kuitenkin muutti mielensä, sillä alkuperäisten pelien suunnittelijat olisivat jälkeenpäin ajatellen halunneet tehdä monia asioita eri tavoin.

Uusi versio tulee muun muassa modernisoimaan sarjan kenttäsuunnittelun. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että pelaajaa ei pidetä tyhmänä eikä peli pidä pelaajaa liiaksi kädestä.  Fader painottaa myös, että tulevan System Shockin trailerien tarjoama kuva pelin grafiikoista on ainoastaan suuntaa antava ja että grafiikoiden kanssa riittää vielä paljon työtä.

Lopuksi Fader toteaa, että tuleva System Shockin reboot julkaistaan Windowsin ja konsolien lisäksi Linux ja OSX -käyttöjärjestelmille. Fader ei osaa kuitenkaan vielä kertoa, saapuuko peli myös uudelle Nintendo Switch -konsolille.

System Shock
Kaikki jutut aiheesta