Kurkku auki vai armoa? Sinä päätät Far Cry 3:ssa
Far Cry 3 -pelin ensikosketuksen toisessa osassa kerrotaan lisää pelin ominaisuuksista ja kahdesta kokeillusta moninpelitilasta.
Tukikohtien sytyttäminen tuo muuten sekin omalla tavallaan esiin Massiven perversion liekkeihin ja räjähdyksiin. Liekit näet leviävät kartalla ja muuttavat selvästi aluetta, jolla pelaajat pystyvät liikkumaan.
Jos toinen tiimi saa sytytettyä ensin yhden tukikohdan ja sitten tietyn aikarajan sisään toisenkin, siirtyy peli dramaattisempaan vaiheeseen. Siinä kartan keskelle putkahtaa 30 sekunnin kuluttua radioasema. Jos vastustajan tukikohdat sytyttänyt tiimi valtaa sen, saapuu taivaalta vastustajan kentänpuoliskon napalmilla valeleva lentokone. Jos puolustaja onnistuu valtaamaan radioaseman, saapuu taivaalta sammutuskone ja tukikohdat resetoituvat, matsin jatkuessa luontevasti.
Firestormissa peli aaltoilee hauskasti neljän tukikohdan ympärillä, pelaajien liikuskellessa, vaaniessa, höökiessä ja puolustautuessa. Tilaa on sekä ryhmärähinöille että sooloilulle, mutta radioasemavaiheessa pelin kulku muuttuu radikaalisti kaiken toiminnan kanavoituessa kentän keskelle. Tässä mielessä olisi tosin kiva, jos radioaseman sijainti vähän vaihtelisi. Nyt se on aina samassa paikassa ja tappovyöhykkeet tulevat pian tutuiksi.
Lue koko juttu: Far Cry 3 -ensikosketus osa 2: Massive tykkää liekeistä ja räjähdyksistä
Aiheeseen liittyen: Far Cry 3 -ensikosketus osa 1 – terveisiä täältä paratiisisaarelta, painajaissaarelta
Lue myös
MechWarrior: Living Legends on huikea ’Mech-moninpeli
Resident Evil: Operation Raccoon City -haastattelussa tuottaja Masachika Kawata
SteelSeries 6Gv2 – jämäkkä ja tarkka mekaaninen pelinäppis
Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier – haastattelussa räiskintäpelin pääsuunnittelija
Witcher 2 Enhanced Edition -haastattelussa pelisuunnittelija Marek Ziemak