Lisätietoja Recoil Gamesin Cinegames-tekniikasta
Kerroimme äskettäin uuden suomalaisen pelistudio Recoil Gamesin perustamisesta ja suunnitelmista kattavassa yksinoikeusartikkelissamme. Eräs artikkelin kohta kuitenkin herätti uteliaisuutta ja kysymyksiä. Mitä tarkoittaa Recoilin ”uudentyyppinen Cinegames-pelinkehitystekniikka”? Lukijoidemme kannustamana kysyimme asiaa Recoil Gamesin perustajalta Samuli Syvähuokolta.
Samuli, mitä Cinegames tarkoittaa? Onko se peliengine? Tapa tehdä pelejä? Pelityyli? Tekniikka? Mitkä olisivat hyviä esimerkkejä tarkoittamistasi Cinegames-tyylisistä peleistä?
Ja Recoil vastaa, kun sinne huudetaan…
”Cinegames on lanseeraamamme uusi pelinkehitystyyli/tapa/tekniikka/genre – eli lyhyesti metodi tehdä pelejä. Meidän pelimme tulevat näillä näkymin olemaan ensimmäiset Cinegames -pelit.
Cinegames -metodissa yhdistyvät katastrofi-elokuvista tutut eeppiset asetelmat ja tunnelmat vahvoihin hahmoihin ja väkevään tarinankerrontaan. Näissä peleissä tullaan erityisesti keskittymään realististen pelihahmojen ryhmädynamiikan ja -hengen luomiseen sekä ryhmätyöskentelyyn.
Teknisessä mielessä tämä tulee vaatimaan ennennäkemättömän suuria harppauksia varsinkin tekoälyn saralla. Tästä johtuen olemmekin panostamassa erityisesti tekoälyohjelmoijiin lähitulevaisuuden rekrytoinnissamme.”
Suoraan Samulin suusta. Kiitos. Näin siis Cinegames-rintamalla tänään.
Lue myös aikaisempi artikkelimme Suomalaiset pelialan veteraanit perustivat uuden kehitysstudion – Recoil Games tähtää maailmanmarkkinoille, jossa eDome kertoo ensimmäisenä pelilehtenä maailmassa Recoil Gamesista.