UUSIMMAT

Mass Effectistä piti tulla FPS-moninpeli

31.08.2013 20:00 | Teemu Viemerö

Mass Effect 3:n julkaisusta on jo kulunut kotva, ja fanit odottelevat kärsivällisesti lisätietoja suunnitteilla olevasta sarjan neljännestä osasta… Vaan tiesittekös, että vuonna 2010 BioWare suunnitteli Mass Effect -sarjaan FPS-moninpeliä?

Kyllä. BioWare Montreal kehitteli Mass Effect: Tactical Team -moninpeliä neljän kuukauden ennen kuin esitteli sen ylemmille studiopomoille maaliskuussa 2010. Pomot pitivät ajatuksesta, jossa näytettiin varsinaista sodankäyntiä pelisarjan universumissa.

”Moninpelin oli tarkoitus sekoittaa pelityylejä Unreal Tournamentista ja Battlefield 1943:sta,” pelijournalisti Geoff Keighley kertoi asiasta The Final Hours of Mass Effect 3 -iPad-sovelluksessa.

Peli kaatui kuitenkin siihen, ettei pelimoottori sallinut toisien pelaajien liittyvän yksinpeliin. Ideasta kuitenkin jalostui erillinen pelitila, joka nykyään tunnetaan Mass Effect 3:n moninpelinä.

Lähde:Kotaku, There Was Going to Be A Mass Effect First Person Shooter

Lisää aiheesta

(M)Ass Effect lateksilla kuorrutettuna 

Gears of War -tuottaja tuottaa jatkossa Mass Effectiä 

Mass Effect 3 (PC, PS3, Xbox 360) 

Nelinpeli Podcast: Mass Effect -spesiaali 

Keskustelu

kolmonen on mahtava! tyhmät itkee kun ei tajua että matka on päämäärää tärkeämpi.

ME1 joku 80h, ME2 50h, ME3 ei enää kiinnostanu koska origin

@1 ME1 meni läpi vajaassa 20 tunnissa. ME2 noin 25 tunnissa. ME3:ssa meni noin 35 tuntia + lähemmäs parisataa tuntia moninpelin parissa.

Toisin sanoen, en allekirjoita, ja toivottavasti seuraavan Mass Effectin moninpeli on entistä isompi.

Itsekin haluaisin pitää yksinpelit ja moninpelit erillään, mutta täytyy sanoa että ME3:sen moninpeli oli harvinaisen toimiva. Se ei myöskään tainnut pahemmin syödä resursseja pois yksinpeliltä, koska sitä työsti ihan oma studionsa.

Seuraavaan putkijuoksu kikkareeseen on tulossa aivan varmasti enemmänkin monipelimuotoja.
Löytyi näköjään syykin minkä vuoksi vaihdettiin Frostbite pelimoottoriin.
Pax Australia tapahtumassa pelitekijät selittivät vakavalla naamalla kuinka kolmososan kehittäminen oli monimutkaista.
Unohtivat vaan mainita että ongelmat liittyivät monipelin kehitykseen.
Monipelin kehityshän on sitten pois yksinpelin sisällöstä. Seuraavassa mass effect pelissä saattaa olla mahtavat 20 tuntia pelattavaa josta 10 tuntia on välivideoita.

Jatkoa saadaan 2015 loppuvuodesta, kolmoseen tulee vielä kaksi lisäosaa Kroganeista Citadel asemasta.

Muropaketin uusimmat