Uusimmat

Nettiraivo! Elite: Dangerous ei toimi offlinessä!

17.11.2014 18:15 Jukka O. Kauppinen

Frontier Developmentsin työstämä Elite: Dangerous –avaruussimulaatio herätti innokkaiden odottajien keskuudessa  yllättäviä tunteita viimeisimmän uutiskirjeen julkaisun jälkeen. Frontier näet ilmoitti, että peli ei tue lainkaan offline-avaruusseikkailemista.

Offline-tuen pudottamiselle on sinänsä ihan fiksut perusteet.

”Voimme jatkuvasti valvoa ja kehittää galaksia, tuoden sinne uusia tarinoita, jotka liittyvät pelaajien tekemisiin. Sekin on tärkeää, että yksinpeliseikkailijoiden kokemukset vastaavat online-seikkailijoiden kokemuksia. Me haluamme luoda yhden, yhtenäisen pelimaailman.”

Frontier myös alleviivaa, ettei nettiyhteyden tarvitse olla jatkuva. Mutta pelin on päästävä aina välillä kiinni emoserveriinsä, että se voi päivittää galaksiaan ja tarinoitaan.

”Puhdas offline-kokemus olisi kelvottoman staattinen ja rajoittunut dynaamiseen, jatkuvasti elävään kokemukseen verrattuna.”

Mutta koska internet, niin nettiraivo. Moni pelaaja kokee offline-tuen poistamisen loukkauksena, jopa huijauksena.

Elite: Dangerousin Kickstarter-keräyksessä yksinpeliä ja offline-tukea kuvailtiin näin:

The galaxy for Elite: Dangerous is a shared universe maintained by a central server. All of the meta data for the galaxy is shared between players. This includes the galaxy itself as well as transient information like economies. The aim here is that a player’s actions will influence the development of the galaxy, without necessarily having to play multiplayer.

The other important aspect for us is that we can seed the galaxy with events, often these events will be triggered by player actions. With a living breathing galaxy players can discover new and interesting things long after they have started playing.

Update! The above is the intended single player experience. However it will be possible to have a single player game without connecting to the galaxy server. You won’t get the features of the evolving galaxy (although we will investigate minimising those differences) and you probably won’t be able to sync between server and non-server (again we’ll investigate).

Kickstarterissa 5000 puntaa maksanut tukija on jo vaatimassa rahojaan takaisin.

Lisätietoja: Elite: Dangerous Newsletter #49!

Lisätietoja: Foorumiraivo: No Single Player offline Mode then?

Lisää aiheesta

Elite Dangerous sai virallisen julkaisupäivän 

Elite Dangerous: Mooren laki on ystävämme 

Elite-fanin onnenpäivä: telakointi Tonava kaunoisen soidessa 

Mitäs Elite: Dangerousille kuuluukaan? Jaa että oikein hyvää vai? Sepäs kiva!