PS4 Pro ei paljon kehittäjiä rasita: Pääsuunnittelijan mukaan tuottaa prosentin murto-osan lisäduunia
PlayStation 4:n pian ilmestyvä Pro-versio tuottaa kehittäjille lisätöitä, muttei välttämättä paljon. Konsolin pääsuunnittelijan mukaan kehittäjät on otettu huomioon PS4 Pron suunnittelussa.
PlayStation 4 Pro ilmestyy 10. marraskuuta, ja moni pelaaja arpoo varmasti, kannattaako pelikonsolin uuteen versioon investoida. Pelaajia saattaa myös huolettaa, tulevatko pelikehittäjät käyttämään hyväksi PS4 Pron tehokkaampia ominaisuusksia, sillä PS4 Prolle kehittäminen kustantaa väistämättä enemmän kuin konsolin tavanomaiselle versiolle.
Gaming Boltin mukaan PlayStation 4:n sekä konsolin Pro-version pääsuunnittelija Mark Cerny on kuitenkin rauhoitellut huolestuneita pelaajia. Cernyn mukaan konsoli on suunniteltu niin, että se tuottaa mahdollisimman vähän lisätyötä kehittäjille.
– Tavoitteena oli varmistaa, että kehittäminen voitaisiin tehdä vain prosentin murto-osalla koko hommasta. Ja tarkoitan todella prosentin murto-osaa.
Cernyn mukaan ainakin osalle peliprojekteista PS4 Pro -tuen lisääminen ei tarkoittaisi kuin 0,2 tai 0,3 prosenttia lisätyötä suhteessa pelikehityksen kokonaisuuteen.
– Siinä vaiheessa on kehittäjäyhteisölle uskoakseni luonnollista tukea tätä alustaa.
Jää nähtäväksi, kuinka suuri osa PlayStation 4:lle julkaistavista peleistä tulee tukemaan PS4 Prota. Jo nyt markkinoilla on lukuisia pelejä, joista tämä tuki löytyy, kuten Rise of the Tomb Raiderin PS4-käännös, sekä Battlefield 1.