Uusimmat

Sam & Maxin (ja Monkey Islandin) tekijä haastattelussa

27.07.2006 16:29 Jukka O. Kauppinen

Sam & Max: Season One –seikkailupelin pääsuunnittelija Dave Grossman kertoi Gamasutran haastattelussa kaikenlaisia mielenkiintoisia tietoja tästä odotetusta huumoripläjäyksestä. Muun muassa Secret of Monkey Islandia ja Day of the Tentaclea tehnyt Grossman muistelee myös vanhoja, hyviä (parempia?) pelimaailman aikoja, kun LucasArts oli vielä seikkailupelikingi.

”Monkey Islandin tekeminen oli mielenkiintoista, koska me pystyimme tekemään niin paljon. Paljoakaan ei oltu suunniteltu etukäteen. 16-väristä grafiikkaa oli nopea tehdä. Animaatiot olivat yksinkertaisia. Pelin tekeminen oli nopeaa ja värikästä touhua”, pelisetä muistelee.

Miksi muuten päätitte tehdä pelin juuri Sam & Maxista?

”Sillä on uskollinen ja jopa omituinen fanikansa. Olemme pieni firma ja pystymme työskentelemään pienillä resursseilla, joten emme tarvitse vuoden suurimman elokuvan lisenssiä. Eikä jokaisen maailman ihmisen tarvitse ostaa peliä, jotta saisimme kulumme takaisin. Pystymme näin tekemään pelin, jossa on henkilökohtaista fiilistä ja hauskuutta.”

Lue koko artikkeli: Telltale Tells All – An Interview with Dave Grossman

Lisätietoja itse pelistä: http://www.telltalegames.com/samandmax/

Muropaketin uusimmat