Uusimmat

The Witcher -pelisuunnittelija puhuu aikuisten peleistä ja muuttuvista lopuista

18.04.2012 14:00 Miikka Lehtonen

Pelimaailman viime aikojen kuumimpia puheenaiheita on ollut Mass Effect 3:n loppu ja pelaajien vaatimukset sen suhteen. The Witcher 2:n tuottaja ei ole kohusta huolissaan, vaikka myös hänen pelinsä on juuri ilmestyneen päivityksensä myötä hieman muuttanut omaa loppuaan.

Kuten moni jo tietänee, The Witcher 2 päivittyi aivan äskettäin Enhanced Edition -painokseensa. Uusia questeja, uusia juttuja, uusia välianimaatioita … ja uusittu loppu. Niin, olin itsekin asian unohtanut, mutta The Witcher 2:n loppu sai aikanaan myös kritiikkiä pelaajilta. Itse petyin hieman siihen, miten hoputetulta loppuhuipennus tuntui, mutta se itse loppu oli muistaakseni OK. Nyt sitä kuitenkin muutettiin. Eikö tämä ole virheiden tunnustamista, tuottaja Adam Badowski?

”Meidän tekemämme muutos ei halvenna taiteellista uskottavuuttamme. Emme muuttaneet loppua, vaan pidensimme hieman loppuanimaatiota. The Witcher 2:n tarina on valmis, emmekä muuttaneet sen sisältöä. Mutta pidensimme loppuanimaatiota lisäämällä siihen pari uutta kohtausta. Olemme ylpeitä tarinatiimimme työstä, joten miksi olisimme muuttaneet sen tuloksia? Lisäsimme vain pari uutta juttua, jotka kuvaavat pelaajan valintoja. Ne näyttävät, miten tekemäsi valinnat vaikuttivat pelin hahmoihin, paikkoihin ja valtakuntiin. Valinta oli aina pelimme tärkeä teema, joten nyt haluamme näyttää pelaajille, miten paljon vaikutusta heillä oli tarinaan.”

Mainion Rock, Paper, Shotgun -pelisaitin haastattelemalla Badowskilla on paljon enemmänkin puhuttavaa muun muassa siitä, mitä aikuisten pelit oikeasti tarkoittavat (nakuilua, mutta eivät halpaa sellaista) sekä yleistä pohdintaa pelien tarinankerronnasta. Hyvää settiä, lue toki.

Lähde: RPS

Lue myös

Borderlands 2 -ensikosketus – isompi, laajempi ja parempi

Kilpailu: Keskustele omaksesi Kid Icarus: Uprising

Nelinpeli-podcast sukeltaa Legend of Grimrockin syövereihin

Unity of Command (PC)

Muropaketin uusimmat