Underworld Ascendant – tukijat saavat käsiinsä ensimmäisen prototyypin odotetusta roolipelistä
Ultima Underworld -roolipelien henkinen jälkeläinen, Kickstarter-hitti Underworld Ascendant muuttuu hiljalleen todeksi. Pelistä näet julkaistaan tänään ensimmäinen pelattava prototyyppi korkeamman tason Kickstarter-tukijoiden käsiin.
Proton testailua laajennetaan lähiviikkoina myös alemman tason tukijoille.
Proto sisältää Playground-nimisen kokonaisuuden, joka on tarkoitettu yksinomaan pelimekaniikkojen viilaamiseen ja Improvisation Engine -moottorin mahdollistamisen puzzlejen testaamiseen. Sen grafiikat on vetäisty tietoisesti oikeita huonommiksi, ettei kukaan vain rupea tekemään mitään johtopäätöksiä tulevasta.
Versio sisältää myös ensimmäiset maistiaiset tulevasta taikajärjestelmästä.
Pelitiimi muistuttaa, että Underworld on ennen kaikkea fysiikkapohjianen peli, jossa kaikki – siis ihan kaikki – on tehty oikeiden fysiikkamallinnusten päälle. Kaikilla objekteilla on omat fyysiset ominaisuutensa, ovet kääntyvät saranoiden varassa ja niin edelleen.
Esimerkiksi ovi. Ihan tavallinen ovi. Mitä sille voi tehdä?
No. Siitä voi yrittää mennä voimalla läpi. Ehkä puuoven voi polttaa? Ehkä tuli heikentää ovea niin, että siitä voi mennä läpi hartia edellä. Ehkä tiirikoit lukon tai sitten hakkaat lukon palasiksi. Hei, ehkä toisella puolella on joku paha mörkki, silloin ovi kannattaa blokata ja jumiuttaa kiinni. Jos et ole ihan varma mitä toisella puolella on, korva oveen ja kuunnellaan. Tai kenties avaat lukon taialla – tai jumitat oven kiinni lukitustaialla!
Underworld julkaistaan vuoden 2016 lopulla PC:lle, Macille ja Linuxille.
Lisätietoja: https://www.underworldascendant.com/