Uusimmat

Indie-pelien teko mullistui, väitti Skyrim-kehittäjä: “En uskonut voivani tehdä itsekseni avoimen maailman peliä”

11.07.2022 20:02 Muropaketin toimitus

Bethesdalla aiemmin työskennellyt Nate Purkeypile sanoi, että Unreal Engine 5 -pelimoottori tekee erityisesti indie-pelien kehittämisestä huomattavasti aiempaa helpompaa.

Pelimoottorit ovat peliteollisuuden huipputeknologiaa, jotka mahdollistavat erityisen näyttävien pelien kehittämisen. Unreal Engine 5 on tämän aikakauden suurin edistysaskel, sillä se yhdistää saumattomasti ensiluokkaista graafista ilmettä pelikehitykseen, äänimaailmaan, valaisuun, animaatioon ja muihin olennaisiin ominaisuuksiin.

Unreal Engine 5 on erityisen käytännöllinen myös indie-pelien luomiseen, koska se mahdollistaa pelikehityksen vain yhden henkilön voimin. Nate Purkeypile työskenteli Bethesdalla pelien Fallout 3, Skyrim, Fallout 4, Fallout 76 ja Starfield parissa, mutta hän päätti lähteä kokeilemaan itsenäistä pelikehitystä.

“Pelikehityksen työkalut ovat edistyneet huomattavasti vuosien varrella. En olisi uskonut voivani tehdä itsekseni avoimen maailman peliä”, Purkeypile totesi.

Purkeypile mainitsi Unreal Engine 5:n lisäksi myös muita pelikehitykseen liittyvää huipputeknologiaa, kuten esimerkiksi ohjelmistot Houdini, VR sculpting ja Megascans.

Purkeypile kehittää peliä nimeltä Axis Unseen, jossa metsästetään eri kansanperinteisiin liittyviä hirviöitä hevimetallin tahdittamana.

LUE MYÖS: Näin upealta Skyrim näyttäisi Unreal Engine 5:llä