Uusimmat

Virtuaalilätkän juhlaa – Domen arvostelussa NHL 16

10.10.2015 14:00 Jukka O. Kauppinen

Kalle Laakso otti mailan käteensä ja painui jäälle. Ota tästä ja tästä senkin kiekko!

Roimasti isompaa kivaa tarjoaa sitten taas verkkopuoli ja kaivattu EASHL-verkkojoukkuetila. Eli ei muuta kuin joukkue pystyyn ja nokka kohti päädivaria. Muoto on ollut selkeä tavoite saada tänä vuonna mukaan ja siihen nähdyn satsauksen näkee. Otteluhaku on taas pykälää järkevämpi ja verkkoviivettä on saatu pienennettyä. Samantasoisia joukkueita löytyy lähes identtisillä pelaajamäärillä huomattavasti aiempaa enemmän. Näin ollen ottelut ovat usein tasaisen kisaista vääntämistä ja voitot maistuvat meheviltä. Virtuaaliminän muokkaus on kuitenkin se isoin juttu: enää ukkoja ei parannella verkkopuolellakaan erinäisillä bölbyröillä, vaan kaikkien pelipaikkojen taidot ovat staattiset. Eli mikään ei huonone, taikka parane, vaan nyt katsotaan oikeasti keillä on virtuaalikenttien paras joukkue ilman lisäkikkailuja.

Ominaisuus on parasta, mitä EA:n jäkikset ovat nähneet sitten EASHL:n lisäämisen NHL 09:ssä. Kääntöpuolena hommassa on tosin se, että enää ei tule jännättyä, että kuinka monta kymmentä peliä ja kuinka hyvän kokonaisarvosanan se ensimmäinen legendakortti tarvitsee auetakseen. Samoin valmentajan antama palaute pelintiimellyksessä ei merkitse enää käytännössä mitään, ellei peliään halua parantaa ihan vain huvin vuoksi. Legekorttien tilalle on tullut pelaajalevelit, jotka nousevat sitä mukaan, kun jotain tekee oikein. Se ei pääse viehättävyydessään lähellekään entistä tasomallia, eikä kenenkään tasot kiinnosta, kun jokaisen nimen edessä komeilee vain pieni merkki, mutta hälläpä väliä. Se on vain kosmeettinen ilo.

Lue koko arvostelu: NHL 16 (PS4, Xbox One)

nhl16_arv_0uut2

Lisää aiheesta

NHL 12 (PS3, Xbox 360)

NHL 13 (PS3, Xbox 360)

NHL 14 (PS3, Xbox 360)

NHL 15 (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)

NHL 15 –haastattelu – enemmän älyä, enemmän fysiikkaa

Wiikon wanha: NHL ’94

Jukka O. Kauppinen

Muropaketin uusimmat