Uusimmat

World of Warplanes: ” tehtävämme on löytää lentokonetaistelun sielu”

15.08.2013 22:30 Jukka O. Kauppinen

Ivan Kulbich, Wargaming.netin pelisuunnittelija, on yksi niistä pääpirulaisista World of Warplanes –lentoräiskinnän takana. Haastattelun toisessa (ja viimeisessä, jupii!) osassa Ivan kertoo meille lisää juttuja ilmaispelattavasta lentopelistään.

Miten luulette pelaajien vastaanottavan pelin World of Tanksiin verrattuna?

”Uskon hyvään vastaanottoon. Meidän periaatteemme on tietysti tehdä pelistä helposti lähestyttävä. Täytyy myös ymmärtää, että on paljon haastavampaa tiedostaa kaikki tapahtumat 3D-ympäristössä. Tankkien parissa tämä on eri juttu.”

”Emme yritä tehdä tästä World of Tanksia vaan haluamme, että Warplanes olisi aavistuksen haastavampi. Pelimme on ehdottomasti niille, jotka haluavat enemmän vauhtia ja toimintaa sekä osaamiseen perustuvaa pelaamista, vaikka loppujen lopuksi peli onkin tarkoitettu kaikille.”

Simumaailmassa on kaivattu viime vuosina peliä, joka toimisi sisäänheittäjänä lentosimulaattoreiden pariin. Voisiko WoWP toimia tällaisena pelinä?

”Kyllä. Meidän tehtävänä on löytää lentokonetaistelun sielu, joten jokainen liike on mahdollinen niin pelissä kuin tosielämässäkin. Esimerkiksi sinä voit tutkia ja opiskella pelejä vuosia sekä kehittää taktiikoita, joten siltä kantilta peli on simulaattori. Toisaalta taas se ei ole simulaattori, koska se on helpompi lähestyttävä kuin mikään simulaattori. Haluamme kuitenkin tehdä suositun pelin.”

Haastatteluvideot kokonaisuudessaan löydät oheisen linkin takaa!

Lue koko artikkeli: World of Warplanes –haastattelu – sotatankeista lentohommiin [1+2]

Lisää aiheesta
Lisää aiheesta

War Thunder vs World of Warplanes – f2p-lentosimujen sota 

Wargaming.Netin synttärit olivat valkovenäläinen spektaakkeli 

Muropaketin uusimmat