World War II Online saa jättipäivityksen

01.09.2009 12:25 | Jukka O. Kauppinen

Sotasimulaatio World War II Online saa pikapuoliin mittavan päivityksen, kun pelin vuodesta 2001 periytyvä pelimoottori saa oikein kunnon päivityksen. Unity 3D 1.5 -peliydin lupaa massiivimoninpeliin niin uutta pelillistä toiminnallisuutta kuin hurjasti nätimmät grafiikatkin. Se lanseerataan pelin tulevassa 1.31-versiossa.

WWIIOnline on valtaisan mittakaavan sotasimulaatio, joka kuvaa toisen maailmansodan maisemissa käytävää suursotaa länsirintamalla. Käytännössä peli alkaa vuoden 1940 keväällä Saksan joukkojen hyökätessä Ranskaan. Tästä eteenpäin sota kuitenkin marssii omille uomilleen, sillä jos saksalaispelaajat eivät uita liittoutuneita saman tien, päivittyy molempien osapuolten kalusto hiljalleen uudempaan. Näin sama kahina kehittyy hiljalleen alkusodasta sodan puoltaväliä kohden, vaikka taistelutanner onkin yhä Saksaa, Alankomaita, Ranskaa ja Britanniaa.

Peli tarjoaa samassa paketissa ilmasotaa, maasotaa ja merisotaa, kaikkien pelaajien toimiessa reaaliaikaisesti yhtaikaa yhdellä ja samalla palvelimella. Sotiminen ei ole mitään Battlefield-henkistä kahakointia, vaan huomattavan realistista ja vaativaa simulaatiota.

Pelimoottorin uuden version päällispuolisiin ominaisuuksiin lukeutuvat muun muassa Shader 3.0:n tuki, uudet valaistusefektit, uusi rag-doll-tyylinen hahmoanimaatio, uusittu puuteknologia ja grafiikkaobjektien entistä optimoidumpi näyttäminen pelaajille.

Lisää päivityksestä täällä.

Lisätietoja: http://www.battlegroundeurope.com

Lue myös

Champions Online osa 3: Hellgate London ja miten siinä kävikään

eDomen arvosteluviikko: Champions Online, Operation Flashpoint: Dragon Rising, Stalin vs. Martians, Wii Sports Resort, Wolfenstein

Mass Effect 2 samaan aikaan PC:lle ja Xbox 360:lle

Nuo nuoret: nehän ryyppäävät kerosiinia, rikkihappoa, SCUMMia…

Tricia Helfer StarCraft II:een

Keskustelu

On hyvä peli! Tullut pelattu useamman vuoden tosin nyt pieni tauko mutta varmaan pian palaan rintamalle varsinkin päivityksen jälkeen.

Tos on 1 ja sama mappi…
JOKAIKINEN pelaa samal servul vähäsen väkee kun gfx jääny vanhaks toi päivitys ”elvyttää” ja tuo varmaan 1:2 eurooppaa uuden tulen, BGE’ssä ET! todellakaan juokse etulinjaan xD vaan opelin, sdkf251 tai Ju-52 kyyistä laskuvarjol… Siis mappi on MEGASUPERHUGE!

Loistava peli!
Ainut FPS massive missä on 1 ja sama serveri jolla satoja pelaajia ja realistinen kun mikä, laaki ja vainaa!
88mm tappaa kaiken, Lentotaistelut sairaan hienoja esim 40 Ju87 stukaa 10 heinkel he-111 + escort Me-109’s x20 ja sit napalmipalaa!

Itse monesti miettiny mutta sitten aina käynnistäny FH 0.7 tai 2 :) Kyllä se tolle pärjää ainoa vaan että 128 pelaajan mapit ja muut + sitten ”sodan” kehittyminen niinkuin tuossa on… *drool*

Jee jee, vielä kun olisi varaa päivittää kone… viimeistään jouluna sitten. :)

Itse ainakin olen maksanu kk maksut ilman luottokorttia tälle pelille aikoinaan. Bibitin kautta se taisi olla.

Luottokortin vaatisi ilmaista 14 päivän trialia varten. Eipä se kyllä kk maksutkaan taida hoitua ilman sitä eikä Visakorttia ole nykyisellään.

Ihan tarpeeksi tätä varmaan joku vielä pelaa. Itse on tullut pelattua pätkittäin hyvinkin paljon ihan jostain vuoden 2001 alkutaipaleilta milloin grafiikka oli vielä jopa niillä standardeilla kohtuu kelpoa ja peli pyöri melkein mimmoisella mopolla tahansa.

Jäi kyllä lennot lentämättä kun se on ollut aina niin pirun vaikeaa. Viimeaikoina käsittääkseni asia on hieman muuttunut uusien koneiden myötä. Sakemanneilla ainoastaan pelanneena, ennen ei ollut pienintäkään mahdollisuutta aloittaa lentelyä lähinnä käsittämättömän lagailun ja epäreilun kaluston myötä (joka tietenkin suosi liittoutuneita) joka johti ainakin meikäläisen korkeanpaikan kammoon.

Sen sijaan kammoa korjasi mainio tankkeilu jota ei ole tarjolla tietääkseni missään moisella realismilla ainakaan. Tankkeilu taas on pirun hankalaa allien saatua ns. ”super” shermanit ja m10 joka panee 4km päästä pz4g:tä ja jopa tiikeriä melko halvalla, joka taasen päätyi meikäläisen subscriptionin lopettamiseen.

Ei jalkaväellä hiippailukaan yhtään hassumpaa ole tykeillä rynnimisestä puhumattakaan. Sanoisin että tätänykyä aika moni nauttisi ww2ol:sta vaikkei realismi aivan niin totista tässä pelissä ainakaan omasta mielestäni ole.

Niin ja graffoista sen verran, että olisi kiva nähdä semmoinen engine joka pyörittää satoja lentokoneita ja maakohteita samanaikaisesti sujuvasti jollain dx10 kikkailuilla, ultra-tarkoilla skineillä jne. joita taistelun tiimellyksessä viimeiseksi kukaan kaipaa.

Mutta kas, kun viereen jyrää tiikeri ja jyräyttää 88 millisellä tykillä korvan juuresta, samaan aikaan kun liittoutuneiden lentolaivue lentelee pään yläpuolella ja tipauttelee pommit niskaan, tosiaankin toivot ettei esim. äänten volyymi olisi 100%.

Tätähän pelataan äänet täysillä eikä grafiikat tapissa.

PS. Varmana vetäisen luutnantin kamppeen takaisin niskaan kun pätsi tulee.

> Onko mitään ideaa paljonko porukkaa pelaa tätä?

Suomalaisyhteisön koko on ~100 tilaajaa, joista ~50 aktiivipelaajia.

Täytyy taas subata kun päivitys tulee. Tuota päivitystä onkin odotettu vuodesta x ja y.

No kaippa se on kannattava kun se pyörii. Vastahan ne pääsi Kiinan markkinoillekin joten kaippa se ainakin +-0 tuloksella pyörii :)

Onko mitään ideaa paljonko porukkaa pelaa tätä? Onko peli vieläkin kannattava firmalle?

”surkea graffa”

Ja naurettava kommentti.
Peli, jossa samalla serverillä sotii tuhansia pelaajia yhtaikaa maalla, merellä ja ilmassa toimii hieman eri lähtökohdin kuin jokin perustason muutaman kymmenen pelaajan aivoton FPS-deatchmatch.

Tämä on realistisin sotapeli mitä on…ainoa ”vika” on se että peli on maksullinen..Silti voi suositella kaikille sotapelien ystäville!

Grafiikka ei taida olla pääasia, tässä pelissä. Olen miettynyt välillä, että pitäisikö testata…

Taas tommonen teinixxgrafiikkahuora ei ymmärrä mitään

Muropaketin uusimmat