Uusimmat

Xbox-pomo: ”Pelaajat eivät ole tajunneet, kuinka kauan pelikehitys nykyään kestää”

Kuva: © Bethesda Softworks

14.06.2023 15:46 Muropaketin toimitus

Xbox Game Studiosin johtaja Matt Bootyn mukaan peleissä on siirrytty kaksi kertaa pidempiin kehitysaikoihin.

Jos tuntuu siltä, että pelisarjat etenivät ennen nopeammin kuin nykyään, olet aivan oikeassa. Peliteollisuuden tuotantosyklit ovat merkittävästi hidastuneet teknologian kehityksen myötä, ja vaikka yhä ilmestyy myös vuosittaisia pelejä, kuten Call of Duty -sarja, monien pelien kehittäminen kestää nyt entistä pidempään.

Xbox Game Studiosin johtaja Matt Booty kommentoi asiaa tuoreessa haastattelussa, kertoo Video Games Chronicle.

”Peliteollisuus ja fanit tajusivat vähän jälkijunassa, että pelit eivät enää kestä vain kaksi tai kolme vuotta”, Booty totesi.

Xbox-pomo korosti, että suuret AAA-pelit vievät nykyään ”neljä, viisi tai kuusikin vuotta” kehittää.

Xboxin vuoden suurin julkaisu, Bethesda Game Studiosin kehittämä Starfield, on ollut aktiivisessa kehityksessä peräti vuodesta 2015 asti. Syyskuussa ilmestyvää jättipeliä on siis kehitetty peräti kahdeksan vuotta.

”Nykyään on korkeammat odotukset”, Booty totesi pelien pitkistä kehitysajoista. ”Laatutaso, jonka pystymme toteuttamaan, nousee koko ajan.”

LUE MYÖS: Odotetusta Starfieldistä saatiin runsaasti uutta pelikuvaa ja tietoa

Muropaketin uusimmat