XCOM-räiskintäpelin moninaiset ja hämärät kehitysvaiheet
2K:n XCOM-räiskintäpeli on kulkenut moninaisen matkan takavuosien hämärästä ideasta kohtapuoliin julkaistavaksi peliksi. Matkan varrelle mahtui paljon käänteitä, joista pelisaitti on nyt kasannut aika kiehtovan lukupaketin.
Kun pelikansa sai aikanaan kautta rantain kuulla, että 2K työsti uutta XCOM-peliä vuosien hiljaiselon jälkeen, edessä oli melkoinen tunteiden vuoristorata. Uusi XCOM? YES! Se on räiskintäpeli? WTF EI! Kun uusi XCOM-strategiapeli sitten julkistettiin, räiskintäpeli jäi kokonaan unholaan. Ja siellä se pysyi aivan viime hetkiin saakka, jolloin 2K aloitti The Bureau: XCOM Declassified -nimellä kulkevan pelin esittelyn. Ainakin itse yllätyin pelin ennakkoversiosta ihan positiivisesti, sillä se tuntui asialliselta 3PS-räimeeltä. Mutta miten ihmeessä tähän tilanteeseen yleensäkään päädyttiin?
Siinä on kysymys, johon pelisaitti Polygon pyrkii vastaamaan pitkällä artikkelillaan. Artikkeli kutoo yhteen kaikki The Bureaun kehitysvaiheet vuoden 2006 visiosta kohta tapahtuvaan julkaisuun saakka. Kannattaa siis napata viereen lasi juotavaa ja pistää lukulasit silmille, sillä tarina on yllättävänkin kiinnostava.
Lähde: Polygon