PlayerUnknown’s Battlegroundsin kehittäjä näkee pelillään valoisan tulevaisuuden eSport-lajina

06.11.2017 20:39 | Muropaketin toimitus | 935

Brendan ”PlayerUnknown” Greene sekä muut PlayerUnknown’s Battlegroundsista kiinnostuneet näkevät Battle Royale -pelillä valoidan tulevaisuuden eSport-pelinä.

PlayerUnknown’s Battlegroundsin isänä tunnettu Brendan Greene on kertonut PC Gamerin haastattelussa, että hän näkee pelillään valoisan tulevaisuuden eSport-lajina. Battlegroundsin etuina ovat sen laaja suosio pelaajien keskuudessa sekä sen helppo katsottavuus.

”Esimerkiksi Dota 2:n tai League of Legendsin katsominen on vaikeaa henkilölle, joka ei ole itse pelannut peliä. Maallikon on sen sijaan helppo seurata suoraviivaista Battlegroundsia myös ilman aiempaa pelikokemusta, sillä idea on tuttu muun muassa Nälkäpeli-elokuvista.”, Greene tiivistää.

Ellohime-nimimerkillä tunnetun Battlegrounds-selostajan mukaan kehittäjien tulee kuitenkin vielä miettiä, millaisilla kamerakulmilla Battlegroundsin seuraaminen tehdään mahdollisimman helpoksi ja kiinnostavaksi. ”Kuinka valitaan, mihin huomio kiinnitetään ottelun kuluessa, jos useammassa paikassa taistellaan yhtä aikaa? Onko kaikkia sataa pelaajaa mahdollista seurata samanaikaisesti?”

Greene on valmis muokkaamaan Battlegroundsia tehdäkseen siitä paremman kilpailullisen elämyksen. Esimerkiksi Battlegroundsin aiemmassa Invitational-turnauksessa kartasta poistettiin pommitettava punainen alue, jottei pelaajien tarvinnut pelätä huonon tuurin aiheuttamaa kuolemaa. Tulevat kehityssuunnat riippuvat Battlegrounds yhteisön, eli pelaajien ja katsojien palautteesta.

Greene ei kuitenkaan halua kutsua Battlegroundsia vielä ”eSport-valmiiksi”, vaan toistaiseksi pelistä tehdään ”vain paras mahdollinen Battle Royale -genren edustaja”. Greenen mukaan kehittyminen merkittäväksi eSport-peliksi onkin ”maratooni eikä sprintti”.