Uusimmat

Halo ottaa mallia CoDeista – ennakossa Halo 5

31.12.2014 21:00 Jukka O. Kauppinen

Kalle Laakso suuntasi Halo 5 –räiskinnän syntysijoille, betaa edeltävään ennakkoon, ja koki siellä kummia. Halo 5 näet tuntuisi muuntavan moninpelikokemustaan Call of Dutyjen suuntaan!

Halo 5 on aika iso muutos entiseen. Välejä selvitetään neljä vastaan neljä -menetelmin. Betassa kaikki olivat Spartan-sotureita, joita pystyi muokkaamaan mieleisekseen kypärillä ja haarniskoilla.  Kentällä Spartaneille tulee vanhoja pelejä huomattavasti enemmän luonnetta, kun jantterit ilmoittavat saman puolen pelaajille automaattisesti esimerkiksi nähdyistä vihollisista tai juuri syntyneistä power-aseista. Pelin loputtua voittajat heittelevät myös läpyjä toisilleen ja patsastelevat ruudulla.

Ennakko koostui vuoden lopussa alkavan, kolme viikkoa kestävän julkisen betan ensimmäisestä viikosta. Kenttiä oli kaksi, ja pelimuotona Slayer. Toinen kentistä on uusi, pilvenpiirtäjään sijoittuva Empire. Kenttä on suhteellisen pienikokoinen ja pitää pelaajat varpaillaan. Arena-tyyliseen taisteluun se sopii hyvin, ja tarjolla on hyviä vihollisenkurittamispaikkoja ikkunoineen ja tasoineen.

Empiren power-ase on tarkkuuskivääri, jonka käyttö kentässä vaatii jo vähän taitoa, sillä aukeita alueita ei juuri ole. Empire on selkeästi suunniteltu Slayer-pelimuoto mielessä, eikä räimettä ja kuolemia puutu.

Lue koko ennakko: Halo 5: Guardians –moninpeliennakko (Xbox One)

Lisää aiheesta

Halo (PC) 

Halo 2 (Xbox)

Halo 3 (360)

Halo 4 (Xbox 360) 

Halo: Reach (Xbox 360) 

Halo: Spartan Assault (PC, WP8, Xbox 360, Xbox One) 

Halo: The Master Chief Collection -yksinpeliarvostelu (Xbox One)