Uusimmat

Arkane myönsi: Preyn loppuosa ei ollut kovinkaan hyvä

20.08.2018 15:05 Muropaketin toimitus

Avaruusseikkailu Prey oli yksi viime vuoden suurista yllättäjistä. Muutoin hyvin laadukas peli kärsi kuitenkin melko heikosta loppuosasta.

Arkanen kehittämä ja Bethesdan julkaisema Prey oli yksi viime vuoden suurista yllättäjistä. Melko heikosti markkinoitu avaruusseikkailu julkaistiin melko lailla puskista, mutta peli keräsi silti paljon kehuja sekä Muropaketin arvostelussa kuin myös pelaajilta.

Muuten erinomainen peli kärsi kuitenkin jokseenkin heikosta viimeisestä neljäsosasta. Nyt myös Arkanea edustava Raphael Colantonio on myöntänyt Kotakun haastattelussa, ettei Preyn loppuosa ollut kovinkaan hyvä.

Colantonion mukaan tarinan loppuosa oli ylipäätään liian intensiivinen. ”Pelaajien täytyi juosta paljon edestakaisin ympäri avaruusasemaa ja vihollisia oli liikaa. Meidän olisi pitänyt leikata viimeinen osa pelistä kokonaan pois.”

”Viimeisen neljänneksen heikkous huomattiin kuitenkin vasta alpha-testauksessa, kun kaikki pelit eri osat yhdistettiin yhdeksi kokonaisuudeksi. Siinä vaiheessa oli jo liian myöhäistä: taloudelliset syyt estivät pelin julkaisun siirtämisen myöhemmäksi. Onnistuimme kuitenkin joka tapauksessa hiomaan loppuosaa hieman paremmaksi – testausvaiheessa viimeinen neljännes oli vielä huonompi”, Colantonio kertoo.