Jos et tajunnut, mitä on Destinyn ”pimeys”, et ole yksin – Edes kehittäjät eivät tienneet

19.06.2017 18:52 | Muropaketin toimitus | 1186

Hittipeli Destinyn pahuuden voima ”Darkness” jäi vaille selitystä, sillä edes Bungien pelisuunnittelijat eivät oikein tienneet mistä on kysymys.

Bungien hittipeli Destinyn (2014) keskeinen asetelma on valon ja pimeyden välinen taistelu: valoa edustaa Traveler, joka antaa pelihahmoille eli Guardianeille voimansa. Mutta mitä pelin pimeys, eli Darkness?

Jos pelasit Destinyn, etkä tullut hullua hurskaammaksi, et ole todellakaan yksin. Syksyllä ilmestyvän Destiny 2:n pelijohtaja Luke Smith on nimittäin paljastanut, etteivät edes suunnittelijat itse tienneet, mitä pimeys pelissä tarkoitti.

”Meillä ei ollut mitään hajua siitä”, Smith kommentoi Polygonin mukaan tuoreessa haastattelussa.

Smithin mukaan kehittäjät päättivät asettaa kaikki pelaajan kohtaamat avaruusolioiden rodut Darkenssin palvelijoiden joukoksi, koska he eivät tienneet, mitä Darkness edes on. Hän on sitä mieltä, että pelaajat ansaitsevat paremman selityksen, mutta Destiny 2 ei tule sitä vielä tarjoamaan.

”Kun puhumme seuraavaksi Darknessista, meidän täytyy tietää mikä se on ja tehdä suunnitelma sen varalle”, Smith kuvailee. ”Ja olemme sen tehneet.”

Destiny sai aikanaan kritiikkiä köyhästä tarinallisesta sisällöstä, jota parannettiin tosin pelin saamien laajennusten myötä. Polygonin mukaan kehittäjät ovat luvanneet, että Destiny 2:ssa tarina löytyy itse pelistä, eikä kerättävistä Grimoire-korteista, kuten edellisessä pelissä.

Destiny 2 ilmestyy PlayStation 4:lle sekä Xbox Onelle 6. syyskuuta ja PC:lle 24. lokakuuta.