Nintendon veteraanikehittäjä paljastaa uransa salaisuuden: ”Pelasin etenkin pelejä, joista en pitänyt”

10.10.2018 12:22 | Muropaketin toimitus

Kirby ja Super Smash Bros. -sarjoista tunnettu suunnittelija Masahiro Sakurai kertoo tuoreessa haastattelussa, kuinka vanhemmista peleistä voi ottaa oppia pelikehitykseen.

Masahiro Sakurai on Nintendon veteraanikehittäjä, jonka pitkä ura alkoi jo 1990-luvun alussa. Ensimmäinen peli, jossa hän toimi pääsuunnittelijana, oli vuonna 1992 ilmestynyt Kirby’s Dream Land, mutta parhaiten hänet tunnetaan Nintendon suosittujen Super Smash Bros. -kamppailupelien kehittäjänä.

Tuoreessa haastattelussa Sakurai kertoo erikoisesta filosofiastaan pelisuunnittelijana. Hänen mukaansa on tärkeä pelata etenkin sellaisia pelejä, joista ei nauti.

”Näin erikseen vaivaa pelatakseni pelejä, joista en pitänyt tai joista en ollut kiinnostunut”, Sakurai kertoo Gamasutran mukaan. ”Ne osoittautuivat paljon opettavaisemmiksi.”

”Minulla on kotona tuhansia pelejä, ja ajattelen niitä edeltäjieni jättäminä viisauden helminä”, Sakurai kuvailee. ”Noiden tuhansien pelien pelaaminen on paras ja helpoin yksittäinen tapa oppia edeltäjiltä.”

Sakurain seuraava peli, Super Smash Bros. Ultimate, ilmestyy Nintendo Switchille 7. joulukuuta. Alta näet pelin trailerin.