Curse of Monkey Island muutti rakastetun pelisarjan ikonisen tyylin – nyt syy taustalla paljastui
Monkey Island -pelisarjan kolmas osa poikkesi alkuperäisistä niin kehittäjien kuin ulkoasun osalta.
Pelinkehittäjä Jonathan Ackley paljasti omalla Twitter-tilillään, ettei muutoksen taustalla ollut kuitenkaan halu erottua joukosta, vaan se pohjautui täysin käytössä olleisiin työkaluihin, uutisoi Eurogamer.
”Curse of Monkey Islandia varten täytyi luoda täysin uusi taidemenetelmä. Tuon ajan 2D-pelit skannattiin piirroksista suoraan rasteriin, mikä aiheutti valtavasti laskostumista. Piirroksemme teki USAnimation. Se vektorisoi viivataiteen ennen kompositointia ja värin/resoluution laskemista luoden sulavamman ilmeen”, Ackley selitti.
Ackley jatkoi, että jokainen animaatiruutu piirrettiin ensin paperille ennen niiden siirtoa tietokoneeseen. Jälkeenpäin näitä siivottiin digitaalisesti, minkä lisäksi osa ruudulla nähtävistä efekteistä olivat puhtaasti 3D:tä.
Lue myös: Lucasfilm Gamesin jymy-yllätys – Uusi Monkey Island -peli tulossa tänä vuonna
A new art path had to be developed for Curse of #MonkeyIsland. 2D #games of the time scanned drawings straight to raster, causing heavy aliasing. We used U.S. Animation. It vectorized the line art before compositing and color/resolution reduction, creating smoother art. #gamedev pic.twitter.com/sSNBsIZO4p
— Jonathan Ackley (@ackley_jonathan) May 4, 2022