Pelilegendan mielestä pelissä ei edes tarvita tarinaa
Pelit ovat nousseet yhä selvemmin vakavasti otettavaksi tarinankerronnan muodoksi. Parhaat eeppiset tarinat kilpailevat helposti jopa Hollywoodin megatuotantojen kanssa ja pienen rahan indiepelitkin sisältävät usein ainakin jonkinlaisen tarinan.
Legendaarinen Shigeru Miyamoto on kuitenkin sitä mieltä, ettei pelissä välttämättä edes tarvita tarinaa, kunhan pelilliset elementit ovat kunnossa. Asia tuli ilmi, kun Paper Mario: Sticker Star -pelin kehittäjäryhmään kuuluvalta Kensuke Tanabelta kysyttiin, miksi pelissä ei ollut kummoista tarinaa.
Tanaben mukaan ohjeistus tarinan roolin häivyttämisestä tuli suoraan Miyamotolta. Pelilegenda neuvoi tiimiä vähentämään tarinallisia elementtejä, koska hän uskoi pelillisten elementtien kiinnostavan pelaajia enemmän.
Neuvo ei perustunut toki pelkkään mututuntumaan. Nintendo teki kyselytutkimuksen Super Paper Mario -pelin pelaajien keskuudessa ja huomasi, että vain alle 1% pelaajista piti tarinaa oleellisena osana kyseistä peliä. Sen sijaan hyvin moni pelaaja arvosti erityisesti Paper Marioiden innovatiivista pelimekaniikkaa.
Lähde: Gamasutra
Lisää aiheesta
Paper Mario seikkailee taas joulukuussa
Marion luoja haluaa tehdä FPS:n
Wii U:n Super Mario esitellään kesällä
Lue myös
Need for Speed Most Wanted (PC, PlayStation 3, Xbox 360)
Silent Hunter Online -ensikosketus
Star Wars muuttui mainioksi selainpeliksi
Onko Angry Birds yhä Angry Birds, vaikka se julkaistaisiin konsoleille?