Legendaarinen Peter Molyneux ei paljoa uudesta Legacy-pelistään halua puhua

05.04.2017 09:01 | Muropaketin toimitus

Peter Molyneux kertoi haastattelussa työskentelevänsä uuden Legacy-peliprojektin parissa. Samalla mies kertoo oppineensa uransa aiemmista virheistä.

Peter Molyneux tunnetaan parhaiten miehen luomista Populous-, Black & White- sekä Fable -peleistä. Näiden, yleisesti pelihistorian klassikoina pidettyjen pelien lisäksi Molyneuxin uralle mahtuu myös floppeja.

Näistä pahin lienee miehen kehittämä Curiosity-mobiilipeli, jonka voittajalle luvattiin ”elämää muuttavaa kokemusta.”

Lopulta paljastui, että pelin voittaja Bryan Hendersonista olisi pitänyt tulla Molyneuxin kehittämän Godus-pelin ”jumala”, ja samalla Hendersonin olisi pitänyt saada osa Goduksen myyntituloista. Molyneuxin Godus-projekti floppasi kuitenkin pahasti, eikä Henderson koskaan saanut palkintoaan sen jälkeen kun Godusta ja Curiosityä kehittnyt 22 Can -pelistudio lopetti miehen sähköposteihin vastaamisen.

Molyneux kertookin Glixelille antamassaan haastattelussa katuvansa aiempia epäonnistumisiaan. Osittain siksi Molyneux onkin harvinaisen vähäsanainen tulevasta projektistaan – mies kertoo ainoastaan tulevan Legacy-pelinsä olevan ”kovin erilainen.” Samalla Molyneux kertoi olevansa kuitenkin ylpeä siitä, että hän on uskaltanut uransa aikana kokeilla eri pelialustoja sekä genrejä.

Samassa yhteydessä Molyneux kertoi myös kokevansa suurta myötätuntoa hyvän ystävänsä Sean Murrayn No Man’s Skyn epäonnistumista kohtaan. ”Ihmiset eivät ymmärrä, miltä tuntuu kun peli jolle annat koko sydämesi epäonnistuu”, Molyneux toteaa.

Peter Molyneux
Kaikki jutut aiheesta

Muropaketin uusimmat