Uusimmat

Ron Gilbert: “Nykyään peleihin halutaan vinkkejä” – Return to Monkey Island kiertää aiempien pelien typeryydet

25.04.2022 20:59 Muropaketin toimitus

Return to Monkey Island pitää sisällään vinkkijärjestelmän, lisäksi pelistä voi tehdä todella helposti pelattavan.

Return to Monkey Island -kehittäjä Ron Gilbert kertoi, että odotetun seikkailupelin vaikeustaso on säädettävissä. Asiasta kertoo Eurogamer.

“Nykyään peleihin halutaan vinkkejä. Jos pelin sisäistä vinkkijärjestelmää ei ole, pelaajat etsivät netistä läpipeluuohjeet”, Gilbert totesi.

Gilbert tunnusti, että kahdessa ensimmäisessä Monkey Island -pelissä oli niin kummallisia puzzleja, että niiden selvittäminen oli todella haastavaa. Monkey Island 2: LeChuck’s Revengessä on esimerkiksi sellainen puzzle, jossa eräs hana pitää saada auki. Tämä onnistuu käyttämällä inventaariossa olevaa apinaa, eikä peli vihjaa siitä mitään. Monkey wrench tarkoittaa jakoavainta.

“Nykyään ei menisi läpi sellainen tapa tehdä seikkailupelejä, jossa tehtävien läpäisyyn tarvittavaa tietoa on mahdotonta löytää. Vihjejärjestelmän avulla puzzle-tehtävästä voi tehdä vaikka kuinka erikoisen, ja pelaajat voivat läpäistä sen siitä huolimatta”, Gilbert sanoi.

Lisäksi Return to Monkey Island sisältää casual mode -pelitilan, jonka ansiosta genreen ensimmäistä kertaa tutustuvat voivat nauttia pelistä.

Gilbert paljasti aiemmin tässä kuussa, että Return to Monkey Island käynnistyy siitä, mihin Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge päättyi, eli huvipuistosta.

Return to Monkey Island tulee saataville myöhemmin tänä vuonna. Se tullaan julkaisemaan PC:lle, muista alustoista ei ole vielä tietoa. Pelistä julkaistiin aiemmin nippu kuvia, jotka ovat kotoisin varhaisesta kehitysversiosta.

LUE MYÖS: Lucasfilm Gamesin jymy-yllätys – Uusi Monkey Island -peli tulossa tänä vuonna